Ongeloveloos. Kon me niet helemaal voorstellen waarom het in NL echt stil zou staan. Hier in D is het duidelijk. Heuveltje op in de sneeuw met een truck zonder winterbanden lukt nu eenmaal niet, dus komt alles tot stilstand omdat een trucker a. té bot is b. alleen een korte termijn geheugen heeft c. net een CD van Emiel Rattelband in zijn speler geschoven heeft...
Maar in het vlakke NL??? Goed, je zou denken dat die enkeling op zomerbanden zijn lesje wel heeft geleerd, maar blijkbaar schuilt er toch een trucker in vele nederlanders.
Even gekeken hoe de toestand op de weg was wat files betreft en gisteravond om 20 uur toch maar richting vriendin in Amsterdam. Tot Maarn gewoon 130 kunnen rijden, wegen schoon, weinig sneeuw. Daarna vast achter een paar schuivers (leek me geen nut te hebben bij 3cm sneeuw, temeer daar deze jongens geen zout aan het strooien waren??) tot Utrect en toen begon de ellende. Afrit naar de A2 was echt een ijsbaan. Remmen en gasgeven compleet onmogelijk. Dat daar niemand in de berm stond of ging verbaasde me. Tussen Utrecht en Amsterdam redelijk rijdbaar (passeerde daar me 100 een brit die 30 reed).
Voor Amsterdam begon het weer: veel ijsplekken op de weg en bevroren gesmolten sneeuw (snappie?). Rustig rijden en een beetje slalommen tussen de andere auto's door leverde ook nauwelijks tijdsverlies op. Maar vooral dat het niet lukt op een gehele dag één van de meest bereden stukken nederland sneeuwvrij te maken
Auto maar aan de rand van Amsterdam geparkeerd (gratis en veel mensen zouden een hotel opgezocht hebben, dus ik dacht dat de stad wat drukker zou zijn) en te voet de stad in. Na 5 minuten wandelen (+10min parkeren) kwam die brit weer voorbij... (moet stapvoets gereden hebben door de sneeuw heen...

)
Nu hier voor de deur in de binnenstad een mooie ijsbaan. Eerst de stoep, daarna de weg en dan de andere stoep. Sowieso geen auto voorbij zien gaan het laatste anderhalf uur en zo zelf maar eens te voet de stad in.
Hoop dat ik vanavond Nijkerk weet te bereiken...
Autumn Gold Pearl Metallic...