Gisteren aangehouden door de pliesie. Een hevig arrogante en chagrijnige agent komt de kruising oplopen met z'n stop handje in de lucht. Ik raam open en vraag wat er aan de hand is. "Uit bent aan het bellen meneer, zet U de auto maar even op de parkeerplaats bij mijn collega neer". Ik zeg joh! Waar heb ik zitten bellen dan? "U had uw hand aan uw oor." Afgezien van dat ik misschien mijn hand aan mijn oor had of een vinger in m'n neus had ik ook nog een sigaret in de rechter hand en zeg dus tegen de agant dat ik gewoon een sigaretje aan 't roken ben. "Nee U bent aan het bellen, zet de auto daar maar neer."
Ik de auto op de aangewezen plek gezet komt er een pliesievrouw aanlopen en ik hoor nog over de mobilofoon dat "meneer zat te bellen" waarop ik zeg gaat dat over mij? Ik zit helemaal niet te bellen, klopt geen ruk van wat die meneer meent gezien te hebben. Mevrouw was gelijk heel achterdochtig en vroeg wat ik op de bijrijderstoel had liggen. Ik zeg geen telefoon en dan nog maakt dat geen verschil omdat ik simpelweg niet aan het bellen ben. Volgens haar maakte dat wel verschil..
Ze kijkt weer naar binnen en vraagt wat dat chromen ding in de console is. Ik zeg een asbak voor m'n sigaretje die ik aan het roken ben...
Weer zeggen dat ik zat te bellen.. Ik zeg ditmaal met duidelijke irritatie dat ze het volkomen mis hebben. Dat ik niet met m'n rechterhand kan roken en bellen tegelijk en dat ik gewoon een carkit in de auto heb die gewoon aan staat en verbonden is. Vervolgens wil mevrouw de telefoon zien dus ik capriolen uithalen om dat ding uit m'n broekzak te vissen en vervolgens vraagt ze of ik kan laten zien wat het laatste gesprek ik geweest "En niet snel leeg gooien he"..

Kon dan aantonen dat het laatste gesprek 20 minuten geleden was maar ik zeg dat dat nog geen verschil maakt omdat handsfree gesprekken daar ook in worden opgeslgen waarop mevrouw mij ronduit achterlijk aankijkt en aangeeft dat ik verder kan rijden zonder sorry of wat dan ook..
En dan willen ze meer blauw op straat. Ik hoop niet nog meer van dergelijk arrogant, onfatsoenlijk en ronduit achterlijk volk.