Ik heb nieuws.
Ik heb besloten dat de opvolger van de V50 geen Volvo gaat worden.
Ik heb veel opties overwogen. Veel proefritten gemaakt en een aantal slapeloze nachten gehad.
Uiteindelijk waren er nog 3 serieuze kandidaten.
Een Volvo V50 D5 Geartronic, een Audi A3 2.0 TDI S-tronic en een Audi A4 2.0 TFSI Multitronic.
De Volvo viel als eerste af.
Het is natuurlijk een prachtige auto, met een goede uitrusting, veel vermogen (de Niham geeft garantie op een Rica-chip

Er is echter ook weinig veranderd, dan zit ik weer drie jaar tegen hetzelfde dashboard aan te kijken, op dezelfde stoelen. Als ik toch geld uitgeef wil ik ook wel wat anders rijden. Wellicht dat wanneer ze een nieuw model introduceren dat ik weer eens bij ze ga kijken, maar voorlopig geef ik hier liever niet mijn geld aan uit. Daarnaast is de C30 te klein, de S60 geen station, de XC60 in mijn optiek niet mooi en de V70 te groot. Kortom, geen Volvo meer voor Alex.
Dan de Audi's. Allebei prachtige auto's en het zit gewoon goed in elkaar. Je merkt wel dat je hier te maken hebt met een merk dat bijna iedere dag weer iets nieuws introduceert.
Uitgebreid de auto's naast elkaar gehad en na lang wikken en wegen besloten dat de A4 moest afvallen. Ik durf het toch niet aan. Ik ben bang dat mijn klanten het niet allemaal waarderen en/of snappen. Nu zegt men weleens dat je daar geen last van moet hebben en dat je altijd opmerkingen krijgt met een nieuwe auto, maar ik wil het risico niet nemen. Dus het is de A3 geworden! Net zo duur, maar dat zie je aan de buitenkant niet.

Daarbij is de A3 in de basis goedkoper (lees: minder duur) waardoor ik de auto dus helemaal kon volhangen met opties, wat ik dus ook heb gedaan.

Het is een 2.0 TDI i.c.m. een S-tronic (DSG) automaat geworden. Audi noemt het TDI, maar het is gewoon een moderne common-rail diesel.
Specs:
Audi A3 2.0 TDI Sportback S-tronic
- Proline pakket
- S-line pakket
- S-line verlaging
- zilver metallic
- 18" antraciet RS4 wielen
- DVD-navigatie
- telefoon interface
- i-pod interface
- dikke audio
- open-sky dak
- S3-Sportstoelen
- sportstuur met schakelflippers (speelgoed, maar zo leuk!)
- etc.
Kortom, een full-options A3. Het enige wat er niet opzit is Xenon en park-assist. Dat vond ik belachelijk duur en heb ik uit protest niet besteld (ja, ja, ook ik heb idealen...)
De auto is inmiddels binnen. Gisteren al een rondje gemaakt op het dak van de Wittebrug en de aflevering gepland op 6 juni. Dan kan ik uitgebreid het hele weekend gaan spelen. Dit is echter wel het moment om het wereldkundig te maken, en te vragen of ik hier nog wel mag blijven...

Foto's:
http://gallery.me.com/alexclaasen#100202
Gr. Alex.