Zo, lekker even een ritje op en neer naar Kroatië gemaakt. Ging voorspoedig, autootje hield zich prima. Op de enkele trieste Mercedesrijder na (werkelijk, op een Transporter na (en wat VAG malloten...), alleen Mercedes rijders die de eikel uithangen) lekker meegereden met wat snelle Duitsers. Turbootje haalt niet helemaal zijn hoogste druk, daar nog even naar kijken binnenkort, maar verder moet er echt dik spul zijn willen ze weg rijden: CLS 500 pakte de eerste paar meter, daarna niets meer, S6 geen millimeter. M6 en M5 (nieuwste types) blijven langzaam uitlopen. Toch wel grappig, naar mijn beleving is de Tussenpaus gewoon niet echt snel, mis de duw van een 3071 wel. Maar in de praktijk gaat het prima. BC's onderstel doet het aardig, maar moet voor op hoge snelheid misschien nog een tikje strakker.
Alleen lange bochten... Vergeet het maar, die achteras voelt werkelijk eng aan. Bij 220 kwam er meestal protest van rechts, maar op dat moment zat ik zelf ook niet echt meer relaxt achter het stuur. Toch eens kijken of er niet een stabilisatorstang op half7 hangt of zo...
Maar goed, wagentje lekker uitgelaten. Op de heenweg stuk D nog 160-200 als kruissnelheid en op de terugweg 140-160 aangehouden, moet de benzine toch zelf betalen... (Met die iets lagere snelheid zit je meer op de middenbaan en dan merk je dat die Duitsers nog minder rechts rijden dan de Nederlanders...)
Tijdens een tankstop kwam er op de snelweg nog een V12 Aston Martin langsblazen, 200+ of zo. Vergeet stampende AMG's, vergeet krijsende Ferrari's, vergeet zelfs de Quattroporte, die AM verslaat ze echt op geluid

Autumn Gold Pearl Metallic...