Waar heb jij je vandaag aan geërgerd
Moderator: Emiel
- Turbo Geek
- Dwalende...
- Turbobiker
- La Chouffe
- Turbo Geek
- Dwalende...
-
- Administrator
- Type auto: Volvo 850 SC
- Turbobiker
- La Chouffe
Ergerlijk dat het toch een beetje op de man gespeeld wordt, ook hier.
Dus hier een weerwoord, verder mag iedereen er het zijne van denken.
Dat je pro RICA bent, betekent niet dat je anti ET bent of anti enige andere software fabrikant. Dat schijnen mensen echter te denken. Toen ik echter op het 850 forum terecht kwam was net ET wat meer in trek, vooral omdat Marc het verschil in service maakte. Omdat alle ET fanaten vergaten RICA te meldden als er gevraagd werd om een tuner, corrigeerde ik dat. Niet door te meldden dat RICA beter was, maar dat het ook een optie was.
Ik was namelijk bij RICA terecht gekomen omdat die zelf software schrijven én omdat ze een eigen rollenbank hebben. Één en één is twee. Zelfs met mijn beperkte kennis leek me dat eigenlijk de enige optie om goed te kunnen tunen. Niet voor het standaard-werk, maar wel voor de iets afwijkende dingen. Iedere tuner die vroeger op straat tunede en nu een bank heeft zal dat ook beamen. Een enkeling durft zelfs toe te geven dat hij voorheen behoorlijke rommel afleverde. Wil overigens niet zeggen dat je met veel ervaring niet goed op straat kunt tunen, maar dat brengt de nodige risico's met zich mee. Niet alleen wat rijden betreft, ook wat foute afstelling met de nodige gevolgen betreft.
Goed, RICA dus. Na een garantiegevalletje met een turbo dat werkelijk perfect werd opgelost hebben zij mij een stuk verder geholpen met het tunen van monsteR. Dat ging met horten en stoten omdat dat voor RICA onontgonnen terrein was. En het ging niet snel, waardoor het leek alsof het project niet lukte. En ik heb regelmatig gezegd dat de wagen niet goed was. Dat was niet wat software betreft en eigenlijk ook niet mechanisch. We liepen alleen steeds tegen een grens aan, waardoor de wagen nooit af was. Ander probleem was dat ik stage 0 nooit goed heb uitgevoerd, waardoor er altijd wel iets niet 100% was. Één keer was de mechanische invloed zo verrassend (hoewel ik gewaarschuwd was even rustig aan te doen) dat ik met grote overdruk reed. Niets om je zorgen over te maken, want de dikke drijfstangen zaten er al lang in. Dat is een week zo geweest, omdat ik geen tijd had direct weer even langs te gaan. Het gaf wel aan wat de toekomstige mogelijkheden waren. Dit soort feiten kun je natuurlijk geheel verdraaien.
Verder ben ik nooit tegen ET geweest. Sterker nog, vooral op meetings heb ik uitgesproken dat het gaaf van Marc is dat hij zijn nek uitsteekt voor wat hij met Volvo´s doet. Hooguit heb ik wel eens benadrukt dat ik tunen op straat niets vind (zie ook boven). En mag ik zeggen dat ik tevreden ben over RICA software? Ja, en omdat ik tevreden ben over RICA raad ik mensen aan daar langs te gaan, waarbij ik eerlijk ben en ook meld dat er weinig mis is met ET, sterker nog, dat je daar meestal vriendelijker geholpen wordt.
Maar...
Nu ben ik zo ongelofelijk bot door Marc behandelt, dat de honden daar geen brood van lusten. Ronduit onbeschoft en vooral achter mijn rug om. De reden? Mij onduidelijk. Maar het verklaard wel waarom enige mensen mij al veroordeeld hadden voordat ze me kenden.
Hoewel ik nog steeds niets tegen ET heb als bedrijf, zal ik er nu absoluut niemand meer langs sturen. Ik ga nog steeds niet zeggen dat ze slecht werk of slechte producten leveren. Gewoon niets meer bestellen of langs gaan. Zeker niet voor software, want daarvoor zijn er goede alternatieven.
En dan nog wat feitjes:
De best getunede 850 van Nederland moet wel bij Fasttech vandaan komen. Gezien de uitdraai, de specificaties én wat de auto doet is er geen twijfel mogelijk. (Ja, ik heb ooit twijfels uitgesproken over Fasttech, maar lees dat artikel maar na, daarin heb ik alleen een vraagteken geplaatst, nooit gezegd dat ze mindere producten leveren!)
De wagen van Emiel is door RICA getuned. Dat ding loopt absoluut super. Maar hij kreeg dan ook een compliment van Roel dat hij stage 0 goed voor elkaar had. Eigenaren van andere 850´s vergeten wel eens dat het probleem niet zozeer bij de software ligt, maar bij de staat van de auto.
De wagen van Ronnieduck heeft een 15g en RICA chip. Dat is de enige RICA 15g waarin ik heb meegereden. Ik begrijp dat geijl over te sterk inkomen niet. Ik vond het precies goed. En inzakken bovenin? Voelbaar, maar absoluut niet dramatisch. Een normaal mens zou dan al lang overschakelen en als het je stoort moet je sowieso naar een 18T of 19T. Briljante software zeg ik.
En om nog even terug te komen op de woordenwisseling bij verheugd. Jan meldt op het 850 forum dat zijn wagen bovenin te rijk loopt. Lijkt me een feit. Kun je dat mopperen noemen? Hij zou het niet zeggen als hij tevreden was. Voor Eugene precies hetzelfde. Ligt het aan de software of de experimentele technische setup? Wagen van Eugene loopt in ieder geval duidelijk minder dan die van Emiel. Vind ik dat ik dat toch even mag melden. Begin dan niet te ijlen dat ik er geen verstand van heb. Is gewoon een feit.
En daar ergerde ik me dus aan.
(overigens heeft RICA met dit hele verhaal niets te maken, dit is gewoon persoonlijk)
Dus hier een weerwoord, verder mag iedereen er het zijne van denken.
Dat je pro RICA bent, betekent niet dat je anti ET bent of anti enige andere software fabrikant. Dat schijnen mensen echter te denken. Toen ik echter op het 850 forum terecht kwam was net ET wat meer in trek, vooral omdat Marc het verschil in service maakte. Omdat alle ET fanaten vergaten RICA te meldden als er gevraagd werd om een tuner, corrigeerde ik dat. Niet door te meldden dat RICA beter was, maar dat het ook een optie was.
Ik was namelijk bij RICA terecht gekomen omdat die zelf software schrijven én omdat ze een eigen rollenbank hebben. Één en één is twee. Zelfs met mijn beperkte kennis leek me dat eigenlijk de enige optie om goed te kunnen tunen. Niet voor het standaard-werk, maar wel voor de iets afwijkende dingen. Iedere tuner die vroeger op straat tunede en nu een bank heeft zal dat ook beamen. Een enkeling durft zelfs toe te geven dat hij voorheen behoorlijke rommel afleverde. Wil overigens niet zeggen dat je met veel ervaring niet goed op straat kunt tunen, maar dat brengt de nodige risico's met zich mee. Niet alleen wat rijden betreft, ook wat foute afstelling met de nodige gevolgen betreft.
Goed, RICA dus. Na een garantiegevalletje met een turbo dat werkelijk perfect werd opgelost hebben zij mij een stuk verder geholpen met het tunen van monsteR. Dat ging met horten en stoten omdat dat voor RICA onontgonnen terrein was. En het ging niet snel, waardoor het leek alsof het project niet lukte. En ik heb regelmatig gezegd dat de wagen niet goed was. Dat was niet wat software betreft en eigenlijk ook niet mechanisch. We liepen alleen steeds tegen een grens aan, waardoor de wagen nooit af was. Ander probleem was dat ik stage 0 nooit goed heb uitgevoerd, waardoor er altijd wel iets niet 100% was. Één keer was de mechanische invloed zo verrassend (hoewel ik gewaarschuwd was even rustig aan te doen) dat ik met grote overdruk reed. Niets om je zorgen over te maken, want de dikke drijfstangen zaten er al lang in. Dat is een week zo geweest, omdat ik geen tijd had direct weer even langs te gaan. Het gaf wel aan wat de toekomstige mogelijkheden waren. Dit soort feiten kun je natuurlijk geheel verdraaien.
Verder ben ik nooit tegen ET geweest. Sterker nog, vooral op meetings heb ik uitgesproken dat het gaaf van Marc is dat hij zijn nek uitsteekt voor wat hij met Volvo´s doet. Hooguit heb ik wel eens benadrukt dat ik tunen op straat niets vind (zie ook boven). En mag ik zeggen dat ik tevreden ben over RICA software? Ja, en omdat ik tevreden ben over RICA raad ik mensen aan daar langs te gaan, waarbij ik eerlijk ben en ook meld dat er weinig mis is met ET, sterker nog, dat je daar meestal vriendelijker geholpen wordt.
Maar...
Nu ben ik zo ongelofelijk bot door Marc behandelt, dat de honden daar geen brood van lusten. Ronduit onbeschoft en vooral achter mijn rug om. De reden? Mij onduidelijk. Maar het verklaard wel waarom enige mensen mij al veroordeeld hadden voordat ze me kenden.
Hoewel ik nog steeds niets tegen ET heb als bedrijf, zal ik er nu absoluut niemand meer langs sturen. Ik ga nog steeds niet zeggen dat ze slecht werk of slechte producten leveren. Gewoon niets meer bestellen of langs gaan. Zeker niet voor software, want daarvoor zijn er goede alternatieven.
En dan nog wat feitjes:
De best getunede 850 van Nederland moet wel bij Fasttech vandaan komen. Gezien de uitdraai, de specificaties én wat de auto doet is er geen twijfel mogelijk. (Ja, ik heb ooit twijfels uitgesproken over Fasttech, maar lees dat artikel maar na, daarin heb ik alleen een vraagteken geplaatst, nooit gezegd dat ze mindere producten leveren!)
De wagen van Emiel is door RICA getuned. Dat ding loopt absoluut super. Maar hij kreeg dan ook een compliment van Roel dat hij stage 0 goed voor elkaar had. Eigenaren van andere 850´s vergeten wel eens dat het probleem niet zozeer bij de software ligt, maar bij de staat van de auto.
De wagen van Ronnieduck heeft een 15g en RICA chip. Dat is de enige RICA 15g waarin ik heb meegereden. Ik begrijp dat geijl over te sterk inkomen niet. Ik vond het precies goed. En inzakken bovenin? Voelbaar, maar absoluut niet dramatisch. Een normaal mens zou dan al lang overschakelen en als het je stoort moet je sowieso naar een 18T of 19T. Briljante software zeg ik.
En om nog even terug te komen op de woordenwisseling bij verheugd. Jan meldt op het 850 forum dat zijn wagen bovenin te rijk loopt. Lijkt me een feit. Kun je dat mopperen noemen? Hij zou het niet zeggen als hij tevreden was. Voor Eugene precies hetzelfde. Ligt het aan de software of de experimentele technische setup? Wagen van Eugene loopt in ieder geval duidelijk minder dan die van Emiel. Vind ik dat ik dat toch even mag melden. Begin dan niet te ijlen dat ik er geen verstand van heb. Is gewoon een feit.
En daar ergerde ik me dus aan.
(overigens heeft RICA met dit hele verhaal niets te maken, dit is gewoon persoonlijk)
Autumn Gold Pearl Metallic...
-
- Forum vriend
- Type auto: Volvo 850 T-5R
Begin je nu weer? Er is nog nooit iets door mij achter jouw rug om over jou gezegd... sterker nog; ik ken je amper want je doet je mond nooit open tegen me op meetings. Dus snap ik niet waar jij het idee vandaan haalt dat ik achter jou om over jou praat... ik heb helemaal geen reden en zin om over jou te praten, waarover dan in godsnaam? Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd dan over iemand praten die ik niet ken en waarover ik dus ook niks te vertellen heb. Bovenstaande heb ik overigens een tijd geleden ook al per PB aan je gemaild, maar daar stap jij gemakshalve maar even overheen. En hou nu eens op om te zeggen dat je niks tegen ET of MTE hebt want je zegt in één topic alleen maar negatieve dingen over MTE (tenminste wat je dan in de wandelgangen hebt opgevangen over 2 wagens van de 100-en die we al gedaan hebben) om dan vervolgens af te sluiten dat Marco van MTE wél weet wat ie doet.... hoe tegenstrijdiger kun je zijn? En je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent en gaat af op dingen die je hoort om je oordeel te vellen terwijl er achter de schermen veel meer dingen meespelen. Dus laten we nu alsteblieft een keer ophouden om steeds elkaar of bepaalde bedrijven zwart te maken, mij hoor of zie je nooit iets negatiefs zeggen over collega-tuners, maar het zit jou schijnbaar toch zó hoog dat je ook iedere gelegenheid aangrijpt om juist dát wel te doen. Grow up and get a life.Turbobiker wrote:Maar...
No introduction necessary...
- Turbobiker
- La Chouffe
M a r c wrote: Begin je nu weer? Er is nog nooit iets door mij achter jouw rug om over jou gezegd... sterker nog; ik ken je amper want je doet je mond nooit open tegen me op meetings. Dus snap ik niet waar jij het idee vandaan haalt dat ik achter jou om over jou praat... ik heb helemaal geen reden en zin om over jou te praten, waarover dan in godsnaam? Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd dan over iemand praten die ik niet ken en waarover ik dus ook niks te vertellen heb. Bovenstaande heb ik overigens een tijd geleden ook al per PB aan je gemaild, maar daar stap jij gemakshalve maar even overheen. En hou nu eens op om te zeggen dat je niks tegen ET of MTE hebt want je zegt in één topic alleen maar negatieve dingen over MTE (tenminste wat je dan in de wandelgangen hebt opgevangen over 2 wagens van de 100-en die we al gedaan hebben) om dan vervolgens af te sluiten dat Marco van MTE wél weet wat ie doet.... hoe tegenstrijdiger kun je zijn? En je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent en gaat af op dingen die je hoort om je oordeel te vellen terwijl er achter de schermen veel meer dingen meespelen. Dus laten we nu alsteblieft een keer ophouden om steeds elkaar of bepaalde bedrijven zwart te maken, mij hoor of zie je nooit iets negatiefs zeggen over collega-tuners, maar het zit jou schijnbaar toch zó hoog dat je ook iedere gelegenheid aangrijpt om juist dát wel te doen. Grow up and get a life.
Hij is subtiel, die Marc. Twee antwoorden. Dan lees je het stukje van Turbobiker, dan denk je, klinkt redelijk. Dan lees je het antwoord van Marc, dan denk je, tjeee, die Marc wordt aangevallen en geeft een heel goed antwoord. Die Biker is echt een eikel.M a r c wrote:Als je niet alle ins & outs weet zou je eens moeten leren je mond te houden.... ik kan nog heel veel andere verhalen vertellen.... maar dat doe je pas publiekelijk als je 100% zeker álle details weet. En die weet jij dus klaarblijkelijk niet aangaande Eugene en JanDus om in je eigen bewoordingen te blijven: "de software is perfect, maar de hardware laat wel eens te wensen over". Zo ook in deze gevallen. En ik heb Jan onlangs gesproken en Eugene was gisteren nog hier, we hebben e.e.a. besproken maar gemoppert is er door geen van beiden.
Precies mijn punt. Marc maakt me zwart. Op de man af. Want hij doet uitspraken over mij. En dat doet hij niet alleen op diverse forums.
De antwoorden van Marc lijken heel redelijk, maar gaan dus niet over het inhoudelijke probleem, maar in beide gevallen alleen dat ik ernaast zit.
Ten eerste roept Marc dat ik er geen verstand van heb. Dat blijft hij roepen. Ik heb er genoeg verstand van om de uitspraken die ik doe te onderbouwen. En ja, als je dat roept, dan zien mensen mijn uitspraken in een ander licht en vergeten ze even goed te lezen.
Ik zou me tot feiten moeten beperken. Iedereen die kan lezen ziet dat ik me tot feiten beperk. Het is natuurlijk makkelijk Marc na te praten als hij zegt dat ik de feiten niet ken. Maar het is gewoon een superdom antwoord van Marc. Ik beperk me namelijk tot de feiten. Laat hij inhoudelijk een antwoord geven op mijn 'aantijgingen' en niet stoppen bij roepen dat ik het niet weet. Dat is namelijk dom.
En wat ik schrijf is mijn mening. MIJN mening. Mag ik die verkondigen in dit vrije land. Ik zet het er zelfs meestal gewoon bij. Wederom wordt dit op de man terug geketst, zonder dat er een inhoudelijke onderbouwing komt waarom ik eventueel fout zit. Op de man spelen is namelijk heel eenvoudig.
Dat is dus vooral mijn punt en daar heb ik moeite mee. En gezien zijn antwoorden heeft Marc dus niet eens door wat hij doet.
En ja, natuurlijk licht ik momenteel een negatieve uitspraak over MTE VAN ANDEREN er uit. Ik weet dat dat niet helemaal netjes over kan komen. Na al de RICA zwartmakerij (en dan zeg ik hier dus niet eens dat ET dat doet, goed lezen!) kan dat best even. Maar het zijn gewoon feiten dat anderen die uitspraken doen.
Autumn Gold Pearl Metallic...
- Laserblue
- Forum vriend
Toch even reactie Lars, want ik wil eigenlijk niet op de man spelenTurbobiker wrote:
Hij is subtiel, die Marc. Twee antwoorden. Dan lees je het stukje van Turbobiker, dan denk je, klinkt redelijk. Dan lees je het antwoord van Marc, dan denk je, tjeee, die Marc wordt aangevallen en geeft een heel goed antwoord. Die Biker is echt een eikel.
Precies mijn punt. Marc maakt me zwart. Op de man af. Want hij doet uitspraken over mij. En dat doet hij niet alleen op diverse forums.
Dat is dus vooral mijn punt en daar heb ik moeite mee. En gezien zijn antwoorden heeft Marc dus niet eens door wat hij doet.

Ik begrijp dat je er erg mee zit dat jij door Marc wordt aangevallen?

Wie kaatst kan de bal verwachten.
Als jij iemand aanvalt heeft die persoon het volste recht hier op te reageren.
Jij begint meerdere keren over exact het zelfde (alleen al dit forum), dus dan krijg je meerdere antwoorden, dan kan je wel gaan mekkeren dat iemand 2 antwoorden geeft maar dat slaat als een tiet in een bord vla.
Als jij vind dat je continu iemand zwart moet maken (en dat is niet alleen Marc maar ook anderen) dan moet je ook tegen de reacties kunnen.
Dan zou je ook de opmerking
minder vaak horenTurbobiker wrote:Die Biker is echt een eikel

Je bent af en toe net Jeckyll & Hyde, het ene moment roep je dit en dan via de pb roep je weer wat anders

Even voor de goede orde: Dit is geen aanval maar een constatering.