Ik kan je de natuurkundige wetten wel even uitleggen als je wilt.
Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Moderator: Emiel
- R o b
- Syntax Error..
- Posts: 1682
- Joined: 13.12.2007, 13:54
- Type auto: Volvo 855 T-5R
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Volgens mij is dat normaal.....
Ik kan je de natuurkundige wetten wel even uitleggen als je wilt.

Ik kan je de natuurkundige wetten wel even uitleggen als je wilt.

- ruubje
- Syntax Error..
- Posts: 655
- Joined: 22.04.2010, 16:18
- Type auto: Volvo 854 T-5R CY
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
Of ik moet verdeerd om denken?...
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
Of ik moet verdeerd om denken?...
- JCviggen
- Dwalende...
- Posts: 399
- Joined: 01.02.2008, 19:43
- Type auto: 850 T-5R
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Johann wrote:Waar haal je die 0,8 vandaan?JCviggen wrote:150+ pk extra om 0,8 sec sneller te zijn 100-200 lijkt me idd wel raarschutten wrote:
Mein 850er hatte eine Leistung von 430,6KW (585,61PS) und 711NM
Staat een screenshot van 7,0 sec 100-200 gps box in zn draadje, ik denk niet dat ik meer dan 420-430 pk had toen de T-5R 7,8 deed.
"we like trains" /Angus Young
- Eugene
- Syntax Error..
- Posts: 669
- Joined: 24.04.2008, 17:34
- Location: Merkelbeek
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
rob heeft gelijk, dat is normaal.ruubje wrote:Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
Of ik moet verdeerd om denken?...
systeem is warmer dan 90 en kookt idd over wanneer je de dop eraf draait na een rit.

- Rudy-M
- Syntax Error..
- Posts: 672
- Joined: 02.10.2008, 19:07
- Type auto: C70 T5
- Location: Haarlem
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Ronbroek was op Den Helder vandaag



Last edited by Rudy-M on 10.10.2010, 20:07, edited 1 time in total.
-
Johann
- Administrator

- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
R heeft natuurlijk wel een paar PK meer nodig om tot 't zelfde te komen. Sowieso tussen 100 en 200, daarboven geeft de 6 bak wel weer iets voordeel.JCviggen wrote: Staat een screenshot van 7,0 sec 100-200 gps box in zn draadje, ik denk niet dat ik meer dan 420-430 pk had toen de T-5R 7,8 deed.
- JCviggen
- Dwalende...
- Posts: 399
- Joined: 01.02.2008, 19:43
- Type auto: 850 T-5R
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Screenshot was van die 580 pk 850....denk niet dat een S60R in de buurt komt zonder heel, heel erg veel pks..Johann wrote:R heeft natuurlijk wel een paar PK meer nodig om tot 't zelfde te komen. Sowieso tussen 100 en 200, daarboven geeft de 6 bak wel weer iets voordeel.JCviggen wrote: Staat een screenshot van 7,0 sec 100-200 gps box in zn draadje, ik denk niet dat ik meer dan 420-430 pk had toen de T-5R 7,8 deed.
"we like trains" /Angus Young
- ruubje
- Syntax Error..
- Posts: 655
- Joined: 22.04.2010, 16:18
- Type auto: Volvo 854 T-5R CY
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Dan wil ik graag een lesje natuurkunde!Eugene wrote:rob heeft gelijk, dat is normaal.ruubje wrote:Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
Of ik moet verdeerd om denken?...
systeem is warmer dan 90 en kookt idd over wanneer je de dop eraf draait na een rit.
Hoe kan een vloeistof van 90 graden nou gaan koken? (spul is / hoort toch 90 graden te zijn?)
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Boel is zo heet, dat als je de motor uit zet, maar ook tijdens de retour richting de radiator bij draaiende motor, dat de koelvloeistof over de 100° C gaat. Omdat bij gesloten systeem er dus druk op staat, borrelt het dan niet, pas als je de boel open maakt, gaat het koken. Na de radiateur zal de temperatuur weer onder de 90° C gaan. Daar zit dus je aanname fout.ruubje wrote:Dan wil ik graag een lesje natuurkunde!Eugene wrote:rob heeft gelijk, dat is normaal.ruubje wrote:Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
Of ik moet verdeerd om denken?...
systeem is warmer dan 90 en kookt idd over wanneer je de dop eraf draait na een rit.
Hoe kan een vloeistof van 90 graden nou gaan koken? (spul is / hoort toch 90 graden te zijn?)
Niks aan de hand dus. Maar ik heb nog wel een blokje voor je liggen eventueel
Autumn Gold Pearl Metallic...
- Wouter
- Dwalende...
- Posts: 138
- Joined: 14.04.2008, 10:30
- Type auto: Volvo S70R 019 MT
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Idd, doppie lekker dicht houden is druk in je systeem is geen kokend water... 
- ruubje
- Syntax Error..
- Posts: 655
- Joined: 22.04.2010, 16:18
- Type auto: Volvo 854 T-5R CY
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Raar verhaal...
Ga de auto morgen gewoon lekker schorsen, en koop verlopig wel wat anders
Heb hier echt totaal geen zin in
Ga de auto morgen gewoon lekker schorsen, en koop verlopig wel wat anders
Heb hier echt totaal geen zin in
- Tim N
- Syntax Error..
- Posts: 1681
- Joined: 24.08.2009, 09:19
- Type auto: Zee Germanz r cummin
- Location: Grünmofgelande
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
........ dat is ook een oplossing. heb geen filmpje gezien, maar a.d.h.v. de reacties zou ik me geen zorgen maken over je water. Wel Rob zijn advies volgen en een compressie test uit (laten) voeren.
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
- Eugene
- Syntax Error..
- Posts: 669
- Joined: 24.04.2008, 17:34
- Location: Merkelbeek
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Ik zou 'm nel verkopen voor niet te duurruubje wrote:Raar verhaal...![]()
Ga de auto morgen gewoon lekker schorsen, en koop verlopig wel wat anders![]()
Heb hier echt totaal geen zin in

- ruubje
- Syntax Error..
- Posts: 655
- Joined: 22.04.2010, 16:18
- Type auto: Volvo 854 T-5R CY
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Je wist 't nog niet eugene...
Maar hij gaat jouw kant op
Heb vernomen dat je een lekker grasveld hebt, dus dan kan die grazen tot je er tijd voor hebt
Maar hij gaat jouw kant op
Heb vernomen dat je een lekker grasveld hebt, dus dan kan die grazen tot je er tijd voor hebt
