Lecram wrote:Wat een gekut met die Focus, man!
En je gaat er toch niet echt van af zien?

Beetje zout ertegenaan Marcel. De soep wordt soms heter gegeten dan dat ie wordt opgediend.

IK had ook geen geduld gehad als ik op een limited edition RS zat te wachten, en al helemaal niet als er dan toch vertraging is. Mag weliswaar niet leuk zijn; maar het gebeurt, en dan is het toch 'even wachten'.
De realiteit is echter dat bij dit soort (hele) kleine productieruns, de kleinste afwijking (in de aanlevering van subassemblies/inkoopdelen, productiestoringen, kwaliteitsproblemen) al gauw resulteert in een flinke afwijking in de aanlevering van het eindproduct aan de uiteindelijke klant. Natuurlijk valt één en ander samen met de opties die gekozen zijn. Allicht dat daarom die Showroom-RS eerder is (who knows). Het is immers geen normale RS, waarbij bepaalde afwijkingen waarschijnlijk sneller op te lossen zijn (bijv. dmv voorraaddelen). Het is alleen lullig dat je als klant dit zo goed kunt merken.
Dat de informatiestroom en kwaliteit in dit verhaal niet klopt, staat als een paal boven water. Het verhaal mbt productievolgordes en chassisnrs klinkt me niet onbekend. Chassisnrs en de volgorde daarin zijn vaak geen 100% indicator van productievolgordes. Helemaal niet bij dit soort kleine (specifieke) series.
De automotive industrie doet zich wel vaker dynamischer voor dan dat deze is

.