Van Amsterdam richting huis. Eerst langs het voodoo gebied rond Nijkerk, sterke benzinelucht in de auto. Toch maar even stoppen. En langs de benzinedrukregelaar spoot de benzine er uit. Beetje te duur spul op het moment om dat te laten voort duren, dus de ANWB maar even gebeld.
Ook nog even contact gehad met de opper voodoo meester himself die nog een zeer genereus aanbod deed de wagen in te ruilen. Dank daarvoor.
ANWB-meneer heeft de drukregelaar met een slangeklem vast gezet in de rail. Hoe dat ding los heeft kunnen gaan, geen idee. Ook niet waarom het nu pas gebeurde.
Na anderhalf uur oponthoud weer door, nu maar over Keulen, dan kun je tenminste doorblazen en het scheelt minstens een half uur. Maar dan moet je wel door kunnen blazen, dus die route neem ik zelden. Viel weer op hoe lekker de wagen ligt sinds we vorige week de rubbers en bussen van de achteras vervangen hebben, geheel andere wagen bij hoge snelheden. En hoe eenvoudig de wagen toch rijdt bij 200+.
Maar kort voor Keulen een plofje onder de kap bij 220km/u en vermogen viel wat weg. Kon het tempo op 150 houden, maar had geen druk meer. Toch maar weer stoppen bij een benzinestation. Geen losse slangen, geen lekke slangen voor zover ik kon/kan ontdekken, maar met draaiende motor een flink gesis en een open staande BOV. Niets aan te doen op dat moment, dus maar weer verder met 100-120. Lange terugweg...
Iemand enig idee wat lek kan zijn rond het inlaatspruitstuk, waarbij dus zo een onderdruk ontstaat dat de BOV opent...?
Nog even, en ik heb ook een tamtam nodig. iPhone update is een volledige restore op mijn 3G en ik had hem aardig vol staan
iTunes is nu alle muziek en video aan het terugzetten, maar niet op de volle snelheid van USB 2.0 helaas
Ik wou dat ik dat van mijn Garrett ook kan zeggen... Beetje overleden, woensdag grote ombouw, eens kijken of er een oorzaak te vinden is. Schoepen staan vast.