Daar zal ik dan verandering in gaan brengen als het zover isEmiel wrote:Jammer dat die Zweden ook een beperkte smaak op velgengebied hebben...
Leuke Volvo's
Moderator: Emiel
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Leuke Volvo's
Hjalmar
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Leuke Volvo's
Jammer dat 'ie dan bijvoorbeeld geen bredere banden monteerd. Is nu wel een sleeper in optima forma. Maar al het vermogen boven 600pk gaat geheel verloren aan wielspin bij IEDERE snelheid...
Natuurlijk wel bruut dat je dat met een min of meer standaard lay out uit de wagen haalt!!!
Natuurlijk wel bruut dat je dat met een min of meer standaard lay out uit de wagen haalt!!!
Autumn Gold Pearl Metallic...
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Leuke Volvo's
Zeker weten! Dat is natuurlijk ook het "streetsetje" wat eronder zit, voor de dragrace heeft hij uiteraard andere...
Volgende week Skoklosterträffen, algemene Volvo meet, dus komer er vast nog meer mooi Volvo's op foto van mijn kant
Volgende week Skoklosterträffen, algemene Volvo meet, dus komer er vast nog meer mooi Volvo's op foto van mijn kant
Hjalmar
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Leuke Volvo's
Heb je nog (een link naar de) specs van deze wagen? Of is dit die dat D5 blok als basis genomen had?
(maar ik bedoel meer dat ook bij dragracen nauwelijks bredere banden gemonteerd kunnen worden, de wielkasten uitbouwen en naar 255 gaan of zo had al iets geholpen voor de straat)
(maar ik bedoel meer dat ook bij dragracen nauwelijks bredere banden gemonteerd kunnen worden, de wielkasten uitbouwen en naar 255 gaan of zo had al iets geholpen voor de straat)
Autumn Gold Pearl Metallic...
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Leuke Volvo's
Dit is een gewone standaard 163pk D5 die erin ligt.Turbobiker wrote:Heb je nog (een link naar de) specs van deze wagen? Of is dit die dat D5 blok als basis genomen had?
Hjalmar
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Leuke Volvo's
jalle wrote:Dit is een gewone standaard 1140pk D5 die erin ligt.Turbobiker wrote:Heb je nog (een link naar de) specs van deze wagen? Of is dit die dat D5 blok als basis genomen had?
Jaja, met 11bar overdruk...
Alleen het losse onderblok dus. Of ook krukas etc?
Autumn Gold Pearl Metallic...
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Leuke Volvo's
Haha sorry mannen, nu praten we langs elkaar heen. Ik heb het over de oranjekleuringe V70.
Hier de specs van de 850: (heb ik even via Google-translate vertaald dus spelfouten kunnen voorkomen)
Motor:
Pistons:
JE zuigers maat gemaakt met een 81.2mm boring,
gas geport bovenste ring land, "accu groove" tussen de eerste en tweede ring.
Aangepast zuiger bouten in de gereedschapsstaal, JE zuigerveren
Stakes:
Gesmeed maat staven uit Carilo
Crank:
Lichtgewicht crank van -00
Blok:
Aluminium blokken van -03 D5 met het betonstaal in aluminium
Top:
Alu-piek van een V70 -02, die wordt geventileerd, met een maximum 30,5 mm (27mm org) van de uitlaatkleppen en 34mm (31mm org) bij de intake, Mira bewerkte klepzittingen, dubbele klepveren, opgesloten VVT
Combs:
Speciale bekleding 12.5mm lift cams 290grader
Voorraad:
Sputterde lagen
Andere Motor
Turbo:
SX1000 +, herbouwd en opgevolgd door Christer NLR.
76mm Compressor Inducer
Brandstof systeem:
Stålomspunen 14mm en 10mm slangen Geniet terug
Verspreiden brug van Nuke.
Lineaire brandstof drukregelaar van de nuke.
Weldon 2025 pomp, Walldon 255 pomp, filters Aeromotive
1600cc injectoren van de Ford vervaardigd door Bosch
IC / laddrör / koeler:
Cel 67x24x17mm Pakket
Laddluftsrör in 3 "roestvrij staal met een 50mm tiële dump
Originele 940 met waterkoeling elektrische ventilatoren
Uitlaat:
Roestvrij 4 ¼ "die zich splitsen in twee 3" uit de achterwielen en de bredere achterzijde met geluiddemper
Versnellingsbak / aandrijfassen:
M56H v2 met een Quaife ATB diff. De originele aandrijfassen
Koppeling:
3 schijven Tilton gebouwd op 850 vliegwiel
Spuiten:
Nira i3 + mappen door Patrik Johansson
Diversen:
K-N filters
Motor kussens o bussen in hard plastic / aluminium
Custom built inname met hoppers
Custom headers gebouwd met 2 44mm tiële Wg
Kappen van de V70 motor
Boost pressostaat AMS-1000 door Christer Johansson NLR
Hier de specs van de 850: (heb ik even via Google-translate vertaald dus spelfouten kunnen voorkomen)
Motor:
Pistons:
JE zuigers maat gemaakt met een 81.2mm boring,
gas geport bovenste ring land, "accu groove" tussen de eerste en tweede ring.
Aangepast zuiger bouten in de gereedschapsstaal, JE zuigerveren
Stakes:
Gesmeed maat staven uit Carilo
Crank:
Lichtgewicht crank van -00
Blok:
Aluminium blokken van -03 D5 met het betonstaal in aluminium
Top:
Alu-piek van een V70 -02, die wordt geventileerd, met een maximum 30,5 mm (27mm org) van de uitlaatkleppen en 34mm (31mm org) bij de intake, Mira bewerkte klepzittingen, dubbele klepveren, opgesloten VVT
Combs:
Speciale bekleding 12.5mm lift cams 290grader
Voorraad:
Sputterde lagen
Andere Motor
Turbo:
SX1000 +, herbouwd en opgevolgd door Christer NLR.
76mm Compressor Inducer
Brandstof systeem:
Stålomspunen 14mm en 10mm slangen Geniet terug
Verspreiden brug van Nuke.
Lineaire brandstof drukregelaar van de nuke.
Weldon 2025 pomp, Walldon 255 pomp, filters Aeromotive
1600cc injectoren van de Ford vervaardigd door Bosch
IC / laddrör / koeler:
Cel 67x24x17mm Pakket
Laddluftsrör in 3 "roestvrij staal met een 50mm tiële dump
Originele 940 met waterkoeling elektrische ventilatoren
Uitlaat:
Roestvrij 4 ¼ "die zich splitsen in twee 3" uit de achterwielen en de bredere achterzijde met geluiddemper
Versnellingsbak / aandrijfassen:
M56H v2 met een Quaife ATB diff. De originele aandrijfassen
Koppeling:
3 schijven Tilton gebouwd op 850 vliegwiel
Spuiten:
Nira i3 + mappen door Patrik Johansson
Diversen:
K-N filters
Motor kussens o bussen in hard plastic / aluminium
Custom built inname met hoppers
Custom headers gebouwd met 2 44mm tiële Wg
Kappen van de V70 motor
Boost pressostaat AMS-1000 door Christer Johansson NLR
Hjalmar
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Leuke Volvo's
Ruig!jalle wrote: Hier de specs van de 850: (heb ik even via Google-translate vertaald dus spelfouten kunnen voorkomen)
... betonstaal in aluminium ...
Maar verder wel redelijk duidelijk
Autumn Gold Pearl Metallic...
- Wouter
- Dwalende...
- Posts: 138
- Joined: 14.04.2008, 10:30
- Type auto: Volvo S70R 019 MT
Re: Leuke Volvo's
En toch vind ik het een S70
- Turbobiker
- La Chouffe

- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Leuke Volvo's
Gewoon een S70 neus op gezet.Wouter wrote:En toch vind ik het een S70
En nu ik beter kijk, zie ik dat de voorste wielkasten toch wel heel strak uitgebouwd zijn!
Autumn Gold Pearl Metallic...
- jalle
- Forum vriend
- Posts: 82
- Joined: 01.09.2009, 16:49
- Type auto: Geen, op dit moment
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Leuke Volvo's
Mods aan de buitenkant:
- Home made S70 Front
- S70 Deuren
- S70 deurlijsten
- S70 achterbumper aangepast voor de dubbele uitlaten
- C70 helderglas lampen
- XC grill
- R-spoiler
- Nieuwe achterlampen (geen idee of die ook van S70 zijn gekomen)
Hier is alles te vinden : klikkerdeklik
- Home made S70 Front
- S70 Deuren
- S70 deurlijsten
- S70 achterbumper aangepast voor de dubbele uitlaten
- C70 helderglas lampen
- XC grill
- R-spoiler
- Nieuwe achterlampen (geen idee of die ook van S70 zijn gekomen)
Hier is alles te vinden : klikkerdeklik
Hjalmar


