Afgelopen week.
Woensdag met de Lexus richting Stuttgart. Oudste zoon wilde graag bij het Mercedes museum kijken. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt, Hotel in Stuttgart gezocht, en de volgende morgen ook het Porsche museum bezocht.
Beide waren indrukwekkend te noemen alhoewel ik wel e.a. miste. Het Mercedes gebouw is een beleving op zicht. Mooie weergave van de geschiedenis op volgorde van het verleden boven in het gebouw naar het heden beneden. WWII wisten ze aardig politiek correct te omzeilen..
Qua auto's waren dit voor mij de uitschieters,
Bij Porsche ging het hoofdzakelijk over 50 jaar 911. Geen VoPo of 928 gezien. Prototype van de 911 (901) was apart te noemen. Het was wel een 911 maar ook niet..
De uitschieters voor mij,
Na het Porsche museum weer richting huis. Op de heenweg al vliegtuigen op het dak zien staan bij Sinsheim. Leek ons wel leuk even daar te gaan kijken.
Denk wel dat het het mooiste spektakel van het uitstapje is geworden. Twee hallen boordevol auto's, brommers, fietsen, treinen, ruimte schepen, vliegtuigen, militair spul etc. De Tyrell 6 wheeler stond er ook en Hitler's 6x6 Mercedes, die niet in het Mercedes museum stond dus.
Hier nog een paar foto's.