Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Moderator: Emiel

Post Reply
R o b
Syntax Error..
Type auto: Volvo 855 T-5R

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by R o b »

Hmmm....bij een station toch niet veel last van :shock:
Image
oldostofjas
De man met de jas
Type auto: 2016 V70 D4 GT8

Post by oldostofjas »

R o b wrote:Hmmm....bij een station toch niet veel last van :shock:
Nee, daar heb je alleen maar gele treinen
ruubje
Syntax Error..
Type auto: Volvo 854 T-5R CY

Post by ruubje »

Denk er over een studie-switch te maken (heb er zo m'n redenen voor),

En vandaag naar de open dag geweest op Hogeschool Utrecht... Mama mia! Wat heb ik een info over me heen gehad in 2 uur tijd!

Ben nog aan het na verwerken! :shock:
Johann
Administrator
Administrator
Type auto: Volvo 850 SC

Post by Johann »

De oudste zoon..

Grote plaat voor z'n hoofd. Zal ie wel van z"n moeder hebben.. :roll:

Klokkie tijdje terug parkeerde de jongste zoon zijn fiets naast moeders auto midden op straat om een hek dicht te doen. Moeders wilde even draaien met de auto en krak. Fiets plat. Fiets was eigenlijk al aan de kleine kant. Was ook een familiedoorgeeffiets, zo gaat dat als je de jongste bent. Ook in deze situatie zou het eigenlijk niet anders zijn ware het niet dat oudste zoon behoorlijk roet in de planning gooide.
Wij wisten op dat moment al dat de oudste zoon voor het nieuwe schooljaar ook een nieuwe fiets moest hebben want ook hij was al een beetje aan de grote kant voor zijn fiets en in het nieuwe jaar zou hij naar het volgende dorp naar school moeten, ongeveer 15 kilometer enkele reis.
Na druk overleg leek het ons als ouders beter dat de jongste zoon de fiets van de oudste zoon zou overnemen en dat de oudste zoon dan een beter passende nieuwe fiets zou krijgen maar daar was oudste zoon het niet mee eens. Hij was helemaal verknocht aan zijn fiets en moest niets van nieuw hebben. OK, dan niet. Oudste zoon duidelijk gemaakt dat hij dan het eerste jaar naar het andere dorp maar op de huidige fiets moest doen. Voor de jongste zoon hebben we toen een nieuwe fiets gekocht.

Fast forward afgelopen week... De fiets van de jongste zoon heeft het aardig voor de kiezen gehad. Voorlamp stuk, achterlamp er af, versnelling kuren. Met het nieuwe schooljaar voor de deur toch maar besloten de boel iets op te laten lappen. Jongste zoon trappert netjes het dorp in naar de fietsenmaker met een lijstje met mankementen. Volgende dag kon hij samen met mama de fiets weer ophalen. Oudste zoon, inmiddels alweer een cm of 10 langer, ging ook even mee. "Oh ja Mama, Ik moet ook een nieuwe fiets."
...
"Pardon?" zegt Mama. "Ga dat eerst maar eens met je vader overleggen." Op dat moment geen nieuwe fiets dus.
Eenmaal thuis, "Papa?"
..

"Beste zoon. Luister en huiver" "Op dit moment staat er voor jou geen nieuwe fiets op de planning." En dat meende ik. Ik heb zoon te kennen gegeven dat ik hem aan zijn dwarsigheid zou houden omdat wij destijds als ouders bijna gesmeekt hebben een nieuwe fiets voor hem te kopen maar meneer wilde dat pertinent niet. Compleet van de zotte eigenlijk maar zo ging het en nu was het moment daar hem daar maar eens aan te houden. Wel zielig want hij is inmiddels een stuk langer dan destijds en om hem op dat fietsje te zien is eigenlijk best wel lachwekkend maar hij zat tot dan altijd met plezier op die fiets en draaide ook best wel kilometers op dat ding.

Affijn, Het gezeur ging nog even door maar het moment supreme kwam steeds dichterbij, hij moest vandaag weer naar school 15 km verderop.
Zaterdag was het van of hij dan op Mama's fiets mocht. Nee je gaat maar op je eigen fiets. Hij naar Mama slijmen of hij toch op haar fiets mocht maar Mama hield voet bij stuk. Maar er ging wel een lampje branden... Mama had ooit een andere fiets. De oude fiets van Oma die denk ik al zo'n 20 jaar oud is en waar de oudste zoon als baby ook nog voorop in de kinderzit heeft meegereden.. Deze fiets stond in de achterste schuur in de hoek in een hevige staat van ontbinding. Het ding heeft tijden onder het afdak gestaan en gelegen en gehangen en had 'm een paar maand geleden maar even binnen in de hoek gedrukt. Ik vertelde de oudste zoon dat mocht hij een grotere fiets willen dat hij daar maar eens naar moest gaan kijken. Mocht het iets zijn dan moest hij z'n kont er maar mee redden.
Meneer dook meteen de schuur in en kwam met de fiets naar buiten. Het slot zat dicht en de sleutel was zoek dus heb ik voor hem het slot doorgeslepen maar de rest was aan hem, heb 'm de halve dag ook niet meer gezien maar later in de middag stond hij achter onder het afdak met een behoorlijk opgelapte fiets. De fiets werkte weer en hij had een nieuw slot die we nog ergens hadden liggen er op gezet maar de verlichting was stuk en de achterremkabel en versnellingskabel waren vastgeroest. Toch wel netjes dat ie dat allemaal weer terecht had. Hij vroeg of ik met hem het dorp in wilde om nieuwe verlichting te kopen maar ik zei hem dat ie zelf maar op de fiets naar het dorp moest wat ie ook zonder morren deed, het was al tegen slutingstijd. Half uurtje later was ie terug. De dynamo kon er af want er kwam spul met batterijen op anders moest ie zo zwaar trappen... :lol:
Even later zat alles netjes op de fiets allen die kabels waren nog niet goed.
Vanmorgen ging het dan richting school samen met twee klasgenoten. Beide jongens hadden wel een nieuwe fiets trouwens.. Vand die grote met 8 versnellingen ofzo.. :lol:
Maarja.. Introductie dag. Moesten om tien uur op school zijn voor nog geen twee uur intro. Verwachting was dat ze er ruim een half uur over zouden doen maar de heenweg was blijkbaar net 20 minuten en de terugweg ook binnen een half uur. Zoon was heel enthousiast.. De fiets was ie helemaal blij mee alleen dat de versnelling niet werkte was iets minder.
Ik was eigenlijk best wel trots op 'm dat hij dat allemaal voorelkaar gebakken had. Ook wel leuk dat hij blij was met de fiets dus ik zei tegen hem dat ie maar naar de fietsenmaker moest om die kabels te laten repareren, waren niet echt standaard kabels maar met allemaal draad of ketting stukken er bij aan gebakken.
Zoon weer op de fiets het dorp in. Ik ben er maar even achteraan gereden en bij de fietsenmaker gekeken of er op korte termijn nog iets aan de versnelling gedaan kon worden en dat bleek te kunnen omdat alle delen op voorraad lagen. Tegen 6 uur was de fiets klaar en kwam meneer helemaal blij thuis met de fiets. "Pap kijk eens de tweede en derde versnelling werken weer!!! :shock:

Heeft ie dus vandaag zo'n 35 kilometer in de eerste versnelling gefietst... :shock: :lol:
oldostofjas
De man met de jas
Type auto: 2016 V70 D4 GT8

Post by oldostofjas »

:lol: Geweldig verhaal.
Zippo
Dwalende...
Type auto: V70

Post by Zippo »

:lol: Leuk om te lezen!!
Wibren V70R
Syntax Error..
Type auto: V70R ex-AWD

Post by Wibren V70R »

Leuk verhaal Johann :lol:
BenC70ES
Syntax Error..
Type auto: C70

Post by BenC70ES »

:lol: Die vintage hype slaat over ... :kid:
Rayman
Forum vriend

Post by Rayman »

Eigenwijs...

Verbázend; van wie zo ie dat toch hebben :lol:
Wel donders leuk verhaal.
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe

Post by Turbobiker »

Ik ga mayonaise emmertjes boycotten... geen nieuwe fiets... :x:

Wel heb ik een stageplek voor zo een talent!!
Autumn Gold Pearl Metallic...
ruubje
Syntax Error..
Type auto: Volvo 854 T-5R CY

Post by ruubje »

Een T-5 zonder T loopt niet erg lekker :mrgreen:

(Slang pofte er steeds af)
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Type auto: S60