S6 & TT RS maar om nu twee uitnodigingen te plakken.Emiel wrote:S6 ipv TT-RS?
Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Moderator: Emiel
- DirkT?
- Dwalende...
- Posts: 122
- Joined: 11.06.2009, 16:21
- Type auto: Volvo V40 T4
- Location: Brabant jonge...!!
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
- V40 T4 1998 B4194T running on LPG -
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Vergeet die S6 en maak er 2x 45min TT RS van! (eindelijk aan de vijf cilinder!DirkT? wrote: S6 & TT RS maar om nu twee uitnodigingen te plakken.

Autumn Gold Pearl Metallic...
- DirkT?
- Dwalende...
- Posts: 122
- Joined: 11.06.2009, 16:21
- Type auto: Volvo V40 T4
- Location: Brabant jonge...!!
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Wie weet valt er nog wat te regelen.... (die S6 heeft natuurlijk wel vijfcilindersTurbobiker wrote:Vergeet die S6 en maak er 2x 45min TT RS van! (eindelijk aan de vijf cilinder!DirkT? wrote: S6 & TT RS maar om nu twee uitnodigingen te plakken.)

- V40 T4 1998 B4194T running on LPG -
- Ronbroek
- Syntax Error..
- Posts: 1379
- Joined: 11.12.2007, 21:23
- Type auto: Volvo 850 T-5 1994
- Location: Stolluk
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
M'n Rapid Response Vehicle ff uitgelaten



-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Ronbroek wrote:M'n Rapid Response Vehicle ff uitgelaten![]()

Ben vanmiddag ook weer even met de NRV op pad geweest..

-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
- DirkT?
- Dwalende...
- Posts: 122
- Joined: 11.06.2009, 16:21
- Type auto: Volvo V40 T4
- Location: Brabant jonge...!!
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
aan mijn regenachtige middag Audi on Tour
S4
Wegligging:
- Enorm strak, direct en quattro dat merk je!
- Het was nat, veel blaadjes en modder en hij week niet af van zijn spoor.
Motor:
- Heerlijk blok!! Hij klinkt allleen niet zo zwaar/boos als de V8 uit de vorige S4.
- De compressor van Eaton doet goed zijn best en hij klinkt lekker scherp.
- Direct vermogen beschikbaar en redelijk snel actie.(automaat stand)
Handling:
- Erg sportief en strak, maar ondanks het platte rubber zeker comfortabel!!
- S-tronic is niets voor mij, reactietijd bij opschakelen is voor het gevoel te lang.
Exterieur:
- Strak, modern, sportief
- Buitenspiegels zijn wel enorm!
Interieur:
- Fantastische sportzetels, goed instelbaar
- Echt een lifestylecombi, mijn V40 heeft meer ruimte voor de achterpassagiers.
- Kwaliteits is op mooi niveau, geen kraakjes of goedkope materialen.
S6
Wegligging:
- Je merkt dat de S6 een ruime 210 kilo meer weeg . Hij ligt anders op de weg. Iets minder scherp als de S4.
- Het was nat, veel blaadjes en modder en hij week niet af van zijn spoor, quattro!!
Motor:
- Wat een geniet blok, hij klinkt zo enorm lekker dat je eigenlijk alleen maar snelweg opritten wil pakken.
- Prestaties liggen gelijk als aan de S4 alleen wordt het op een andere manier overgebracht
Handling:
- Iets meer op comfort gericht als bij de S
- S-tronic is niets voor mij, reactietijd bij opschakelen is voor het gevoel te lang. (ook hier) maar wel lekkere plofjes zo nu en dan.
-
Exterieur:
- Is wel alweer 6 jaar oud, ondanks de face lift loopt ie wel wat achter.
- Buitenspiegels zijn ook hier weer enorm!
Interieur:
- Zitten erg lekker en wederom goed instelbaar
- Wel verouderd dashboard als je het vergelijkt met de S4..
- Kwaliteit ligt op een hoog niveau, geen kraakjes of goedkope materialen.
Foto's
S4 Avant





S6 Limousine





slechte filmpjes:


S4
Wegligging:
- Enorm strak, direct en quattro dat merk je!
- Het was nat, veel blaadjes en modder en hij week niet af van zijn spoor.
Motor:
- Heerlijk blok!! Hij klinkt allleen niet zo zwaar/boos als de V8 uit de vorige S4.
- De compressor van Eaton doet goed zijn best en hij klinkt lekker scherp.
- Direct vermogen beschikbaar en redelijk snel actie.(automaat stand)
Handling:
- Erg sportief en strak, maar ondanks het platte rubber zeker comfortabel!!
- S-tronic is niets voor mij, reactietijd bij opschakelen is voor het gevoel te lang.
Exterieur:
- Strak, modern, sportief
- Buitenspiegels zijn wel enorm!
Interieur:
- Fantastische sportzetels, goed instelbaar
- Echt een lifestylecombi, mijn V40 heeft meer ruimte voor de achterpassagiers.
- Kwaliteits is op mooi niveau, geen kraakjes of goedkope materialen.
S6
Wegligging:
- Je merkt dat de S6 een ruime 210 kilo meer weeg . Hij ligt anders op de weg. Iets minder scherp als de S4.
- Het was nat, veel blaadjes en modder en hij week niet af van zijn spoor, quattro!!
Motor:
- Wat een geniet blok, hij klinkt zo enorm lekker dat je eigenlijk alleen maar snelweg opritten wil pakken.
- Prestaties liggen gelijk als aan de S4 alleen wordt het op een andere manier overgebracht
Handling:
- Iets meer op comfort gericht als bij de S
- S-tronic is niets voor mij, reactietijd bij opschakelen is voor het gevoel te lang. (ook hier) maar wel lekkere plofjes zo nu en dan.
-
Exterieur:
- Is wel alweer 6 jaar oud, ondanks de face lift loopt ie wel wat achter.
- Buitenspiegels zijn ook hier weer enorm!
Interieur:
- Zitten erg lekker en wederom goed instelbaar
- Wel verouderd dashboard als je het vergelijkt met de S4..
- Kwaliteit ligt op een hoog niveau, geen kraakjes of goedkope materialen.
Foto's
S4 Avant





S6 Limousine





slechte filmpjes:


- V40 T4 1998 B4194T running on LPG -
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
- Wibren V70R
- Syntax Error..
- Posts: 971
- Joined: 25.04.2008, 01:38
- Type auto: V70R ex-AWD
- Location: Assen
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
RS6 al bij 55.000-60.000 km 

- DirkT?
- Dwalende...
- Posts: 122
- Joined: 11.06.2009, 16:21
- Type auto: Volvo V40 T4
- Location: Brabant jonge...!!
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Ik ben zelf ook wel meer fan van de bewezen Audi 4.2 ltr V8 techniek.
- V40 T4 1998 B4194T running on LPG -
- Wouter
- Dwalende...
- Posts: 138
- Joined: 14.04.2008, 10:30
- Type auto: Volvo S70R 019 MT
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Johann wrote:Elke 80d km een nieuwe V10 valt alleen een beetje tegen..
Heb je daar ergens meer info over


Lelijke wielen tegenwoordig onder die dingen... Vorige generatie waren ze stukken beter..
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Moet je m'n broer maar even bellen..Wouter wrote:Johann wrote:Elke 80d km een nieuwe V10 valt alleen een beetje tegen..
Heb je daar ergens meer info over![]()
![]()

- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Leuk verslag!
Maar heb je recentelijk nog in een BMW gereden? Vergelijk met je Volvo kan gewoon niet, totaal verouderde auto. Maar een moderne BMW doet het ook in de bochten bij nat bizar goed, heb je geen AWD voor nodig...
Maar heb je recentelijk nog in een BMW gereden? Vergelijk met je Volvo kan gewoon niet, totaal verouderde auto. Maar een moderne BMW doet het ook in de bochten bij nat bizar goed, heb je geen AWD voor nodig...
Autumn Gold Pearl Metallic...
- DirkT?
- Dwalende...
- Posts: 122
- Joined: 11.06.2009, 16:21
- Type auto: Volvo V40 T4
- Location: Brabant jonge...!!
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Ik vergelijk deze Audi's dan ook niet met mijn Volvo. (zou raar zijn)Turbobiker wrote:Leuk verslag!
Maar heb je recentelijk nog in een BMW gereden? Vergelijk met je Volvo kan gewoon niet, totaal verouderde auto. Maar een moderne BMW doet het ook in de bochten bij nat bizar goed, heb je geen AWD voor nodig...
(op de tegenvallende binnenruimte van de S4 Avant na).
En ik heb een tijdje terug nog in een 530xD High Executive Touring gereden, telt dat? Ging ook lekker. Maar deze had inderdaad ook voor en achterwielaandrijving. Een vriend van mij had een 330i touring MY 2008 en deze gaat ook lekker (klinkt toch ook heerlijk) maar bij nat weer heeft de S4 Avant Quattro toch echt mijn voorkeur. Maar goed ik heb geen keuze en blijf lekker in mijn oude vertrouwde V40 rondrijden.
- V40 T4 1998 B4194T running on LPG -