Ik kan je de natuurkundige wetten wel even uitleggen als je wilt.

Moderator: Emiel
Johann wrote:Waar haal je die 0,8 vandaan?JCviggen wrote:150+ pk extra om 0,8 sec sneller te zijn 100-200 lijkt me idd wel raarschutten wrote:
Mein 850er hatte eine Leistung von 430,6KW (585,61PS) und 711NM
rob heeft gelijk, dat is normaal.ruubje wrote:Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
Of ik moet verdeerd om denken?...
R heeft natuurlijk wel een paar PK meer nodig om tot 't zelfde te komen. Sowieso tussen 100 en 200, daarboven geeft de 6 bak wel weer iets voordeel.JCviggen wrote: Staat een screenshot van 7,0 sec 100-200 gps box in zn draadje, ik denk niet dat ik meer dan 420-430 pk had toen de T-5R 7,8 deed.
Screenshot was van die 580 pk 850....denk niet dat een S60R in de buurt komt zonder heel, heel erg veel pks..Johann wrote:R heeft natuurlijk wel een paar PK meer nodig om tot 't zelfde te komen. Sowieso tussen 100 en 200, daarboven geeft de 6 bak wel weer iets voordeel.JCviggen wrote: Staat een screenshot van 7,0 sec 100-200 gps box in zn draadje, ik denk niet dat ik meer dan 420-430 pk had toen de T-5R 7,8 deed.
Dan wil ik graag een lesje natuurkunde!Eugene wrote:rob heeft gelijk, dat is normaal.ruubje wrote:Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
In dit geval wordt het kookpunt hoger, dus als ik druk van het systeem afhaal maf het niet koken ( 90 graden kookt bij mij niet).
systeem is warmer dan 90 en kookt idd over wanneer je de dop eraf draait na een rit.
Boel is zo heet, dat als je de motor uit zet, maar ook tijdens de retour richting de radiator bij draaiende motor, dat de koelvloeistof over de 100° C gaat. Omdat bij gesloten systeem er dus druk op staat, borrelt het dan niet, pas als je de boel open maakt, gaat het koken. Na de radiateur zal de temperatuur weer onder de 90° C gaan. Daar zit dus je aanname fout.ruubje wrote:Dan wil ik graag een lesje natuurkunde!Eugene wrote:rob heeft gelijk, dat is normaal.ruubje wrote:Vloeistof onder druk heeft een ander kook punt.
systeem is warmer dan 90 en kookt idd over wanneer je de dop eraf draait na een rit.
Hoe kan een vloeistof van 90 graden nou gaan koken? (spul is / hoort toch 90 graden te zijn?)
Ik zou 'm nel verkopen voor niet te duurruubje wrote:Raar verhaal...![]()
Ga de auto morgen gewoon lekker schorsen, en koop verlopig wel wat anders![]()
Heb hier echt totaal geen zin in