Gisteren al,
Vandaag een beetje mixed ergeren maar ook lachen wel..
Met de kids weer richting crossbaan geweest maar het was daaro een grote blubberzooi..
Verbazing omdat de V70 op 245/40-18 zomerbanden met de grote aanhanger gewoon door de blubber ging. Ik was in de stellige overtuiging dat broer met de Porg te hulp moest komen.
Vervolgens de kids de baan op, was zelf nog net slim genoeg geweest een paar laarzen achter in de auto te gooien en die kwamen wel van pas. Klein probleem, Luc z'n quad had een lege accu.

Aanduwen wou wel. Laat ik 't anders zeggen, aanduwen op bestrating wou wel. Kids de baan op en het was gelijk wel duidelijk. Het was een grote gladde blubberige teringbende. De quads, 4 stuks van eenzelfde type nu, hadden het heel erg moeilijk. Veel last van wielspin dus snelheid zat er niet in. Beetje verbazing omdat Bas, normaal de snelste van het clubje, nu bijna de langzaamste was. De beste stuurlui zaten natuurlijk op het terras en al vlot ontstond er een discussie over hoe er waarom.
Eenmaal weer terug van de baan natuurlijk gelijk even met de jongens babbelen over hoe het 't aan toe ging op de baan en het bleek dat vooral Bas eigenlijk helemaal geen gas kon geven omdat dan gelijk de wielen gingen spinnen. Luc z'n Quad deed het iets beter en de andere twee Raptor quads deden het dus ook beter maar de bestuurders waren ook jonger cq kleiner van postuur. Gewicht had er dus duidelijk mee te maken. Ook zagen we dat de achterbanden van Bas z'n quad toch al redelijk versleten zijn. Dit waarschijnlijk omdat ie nogal graag op de stenen mag driften. Het was duidelijk dat er aanzienlijk minder profiel op de achterbanden zat. Daarbij was Bas z'n quad net terug van een grote beurt met een paar aanpassingen zoals ombouw naar handgas i.p.v. duimgas, dirt covers voor de handvaten en een killswitch moest er nog steeds op maar ook was de motor geserviced en daarbij de bandjes weer even op spanning gebracht.

Als lapmiddel maar even besloten om de banden weer van spanning te brengen. Gelijk natuurlijk een testronde op de minibaan en het leek er op dat dit wel een verbetering was. Luc wou ook mee dus de quad aanduwen en twee rondjes later was het raak.. quad stond stil op de baan en wou niet starten. Aanduwen in de blubber...

heeft me denk ik een maand aan energie gekost. Normaal gesproken heb ik de conditie van een profvoetballer maar vandaag dus effe niet.

Met drie man de quad uit de blubberbaan getrokken en op de stenen gezet en weer een poging doen maar het ging niet. Tuurlijk niet. wil ook niet als de plug van de killswitch er half op zit.

Nic draaide intussen lekker zijn rondjes en z'n quad zag je per ronde bruiner worden. Luc weer aan de praat kunnen krijgen en die ook nog een paar ronden zwemmen totdat er een gigantische plensbui over kwam. Wij stuurlui stonden inmiddels weer bij het terras en hebben daar maar even ergens beschutting gezocht maar de blagen waren nog zo heldhaftig dat ze de quads netjes op de aanhanger hebben gezet. Eenmaal minder aan 't regenen ook maar eens richting aanhanger gelopen en daar stonden drie zielige modderige doorweekte hoopjes coureur bij de aanhanger te wachten om zich om te kunnen kleden.. Maar ik wou zulke blubberbalen niet meer in de auto hebben.

Quads vast gezet en toen aangegeven dat ze maar op hun quad moesten gaan zitten en de rem vast houden. Dat lieten ze zich geen twee keer zeggen. V70 rolde weer zonder morren de blubber uit en toen met een vaartje van een km of 35 per uur achterlangs over de boer weer naar huis gereden. En de heren vonden het prachtig.
