Paar TTA plaatjes

Moderator: Emiel

Post Reply
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

En nog een video,

User avatar
R o b
Syntax Error..
Posts: 1682
Joined: 13.12.2007, 13:54
Type auto: Volvo 855 T-5R

Re: Paar TTA plaatjes

Post by R o b »

Gaaf Johann!

Nog filmpjes van het voorbijvliegen van de wagens!?
Image
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

User avatar
Zippo
Dwalende...
Posts: 427
Joined: 03.02.2008, 19:52
Type auto: V70
Location: Enschee

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Zippo »

Super!!!!
Live nog mooie, ofniet?
User avatar
TIMON
Dwalende...
Posts: 461
Joined: 21.02.2009, 22:04
Type auto: volvo

Re: Paar TTA plaatjes

Post by TIMON »

DIK 8)
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Emiel »

Mooie foto's. Auto's zien er beter uit dan eerder, zoals die belgische silouette.

Ik mis de Volvo's in het WTCC. Hoop dat ze ooit eens terug komen in een echte raceklasse, met tastbare auto's.
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

Beetje vreemde beslissing van Volvo om ineens uit het WTCC te stappen. De reden was heel simpel. Ze stoppen met de C30 en de S60 moet nu de sportieve kar gaan trekken. Wisten ze dat ook al niet voordat ze met het WTCC begonnen?

Zweden is de tweede markt voor Volvo dus mee rijden in een locale klasse is wel te begrijpen maar het lijkt mij dat de WTCC toch wat bredere dekking heeft. Helemaal als de Volvo het nog geeneens zo slecht doet.

TTA is ontstaan uit onvrede over de regels van het STCC welke nu tegen een overgang aan zit van S2000 naar NGTC of 1600 turbo. Bij het STCC was nog niets zeker. De VW's rijden op gas met een 2.0 turbo. De Chevrolet's gebruiken een 1.6 turbo. Volvo had een NA 2.0 met Ethanol en er reden NA 2.0's mee op benzine. Om het allemaal gelijk te maken moeten ze met gewichten werken en zoals je ook wel ziet bij het WTCC kun je je soms afvragen of dit allemaal wel klopt. NA rijders klaagden over het koppel van de de turbo motoren. Een factor welke volgens de rijders niet in het gewicht gebeuren was meegenomen omdat ze hier ronde en sector tijden voor gebruiken. Een fout van een NA rijder komt deze niet meer te boven. Een fout van een turbo rijder kan nog worden opgevangen op koppel.

Bij het TTA zou dit verleden tijd zijn. Alle auto's zijn hetzelfde qua motor, bak, wielophanging en chassis. Alleen de beplating is anders. Een week of twee geleden zijn alle auto's bij Volvo in de windtunnel geweest of ze aërodynamisch gelijk te trekken. Blijf je wel zitten met een gedrocht van een buizenframe met een plastic kap er over. Althans zo dacht ik er over. De BTCS Volvo was hier wel een goed voorbeeld van. Overal openingen en gaten waar het nep doorheen scheen. Maar ik moet toegeven dat de heren TTA niet hebben stilgezeten. Ze hebben er duidelijk over nagedacht. Ook over hoe de auto's overkomen. Loop je door de pitstraat en is er niet al te veel te sleutelen behalve banden en tanken dan zijn de auto's heel echt. De afwerking van vrijwel alle auto's is heel goed. De S60 is gewoon een strakke auto en het zijn eigenlijk alleen de luchthappers aan de zijkant die verraden dat het wel eens iets anders kon zijn. Zodra men aan het sleutelen gaat met de motoren dan is het een iets ander verhaal maar daar zit ook verschil in per auto.

Bij de Volvo moet de achterspoiler er af. Vervolgens kan de achterruit met kofferdeksel er af en dan kun je bij de motorruimte. De auto blijft er redelijk echt uitzien. De Saab gaat bijna door de helft. Achterkant met achterlichten en de spoiler blijven staan maar het halve dak met de achterdeuren gaat er af en dan zie je gelijk dat het geen Saab is. De BMW, of WCR want het mag geen BMW heten, heeft een soort van achterklep van de achterruit. Hier blijft ook het meeste aan de auto wel zitten.

Al met al lijkt het toch wel heel echt. De auto's zijn snel. Op Anderstorp waren de snelste tijden vandaag 1.33.nogiets. WTCC deed in 2007 net onder de 1.40. De oude Volvo Group A deed om en nabij de 1.45. Cicruit is sinds jaar en dag hetzelfde gebleven. Nadeel is dan weer dat het door de stabiliteit van deze auto's weer niet zo snel lijkt. Ook leek het mij dat ze te lange versnellingsbak verhoudingen in de auto hadden. Heb nog even met twee heren van Sadev staan praten en hun zeiden dat de verhoudingen vast liggen. Ik vraag mij af of het niet beter iets korter kan. Is misschien iets meer spektakel wetende dat Anderstorp met z'n 4 km een van de langste circuits is en je mag je afvragen of ze op bijvoorbeeld het Göteborg City circuit wel eens aan de 6 toekomen.
Op Anderstorp kwamen ze aan het einde van de landingsbaan pas aan de 6 toe. Ik had zelf liever als toeschouwer 4 versnellingen schakelen gezien voor de pits ipv van nu maar 2 keer schakelen. Krijg je iets meer F1 gevoel bij lijkt mij. Dat ze dan halverwege de landingsbaan al in de 6 zitten en de rest top rijden is niet zo belangrijk.

Bij schade kun je je nog afvragen of de auto's dan niet door de mand vallen. Dat er alleen een kaal buizen chassis overblijft na een klapper. Er waren tijdens de tests wel een paar klappers. De Volvo's en de BMW's hadden schade op de spatborden maar het leek er op dat dit spul wel iets kon hebben. Dikke krassen en strepen maar niet hele plakkaten op de baan leggen. Een BMW ging 180 om bij opkomen rechte stuk bij de pits en klapte tegen de muur aan met het achterscherm maar alles was nog gewoon heel. Ging niet zachtjes. Wat wel een nadeel was was de grindbak. Citroen ging twee keer de grindbak in en twee BMW's ook een keer en de auto's zaten tot aan de nok toe vol met grind. Moets meer dan een uur duren en de halve auto slopen om het spul er uit te krijgen.

Nu afwachten of ze een beetje in kunnen halen en elkaar kunne laten leven. 16 auto's zijn er niet al te veel. Op dit moment zijn het er nog maar 15 want een van de Citroens was nog niet klaar maar heeft ook nog geen rijder.
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Paar TTA plaatjes

Post by Johann »

Om even een idee te geven van het grind probleem,

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply