Importeren?

Moderator: Emiel

User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Importeren?

Post by Turbobiker »

Via 850 forum heb ik (waarschijnlijk) de goede formulieren. Maar nu eerst wachten op de vergunning van de belastingdienst...
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Zippo
Dwalende...
Posts: 427
Joined: 03.02.2008, 19:52
Type auto: V70
Location: Enschee

Re: Importeren?

Post by Zippo »

Johann wrote:Zippo kom er eens even in?
Hoorde dat er ergens een site moet zijn waar je alles in kunt vullen en datje dan alle papier uit kunt printen en klaar bent. Zou iets van 16 Euro moeten kosten. Weet alleen de naam niet meer... :oops:
http://www.autotelex.nl/products/autoimport

@lars stuur me een pb met het vin...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Importeren?

Post by Turbobiker »

Afgelopen week de vergunning van de belastingdienst binnen voor de vrijstelling van de bpm. Kostte even wat moeite met diverse formulieren verzamelen, maar dan doen ze ook wat ze beloven.

Van het weekend die 2 andere formulieren met heel wat moeite in lopen vullen. Logisch zijn ze niet, want de benamingen veranderen af en toe weer, dus weet je nooit 100% zeker of je nu het juiste ingevuld hebt... .

Vanochtend dus weer naar de rdw/douane. Papieren afgegeven. Werd meteen gecorigeerd voor een gedeelte dat ik niet had hoeven invullen. Waarop ik dus opmerkte dat het weer eens een gevalletje 'niet leuker en ook nog eens lastiger' was.

Waarop die vent dus zegt dat hij me de vorige keer precies heeft laten zien wat ik moest doen. Ja, mooie! Als je er iedere dag mee werkt is het duidelijk, maar anders, net als ieder belastingformulier, gewoon een wirwar aan woorden.

Zijn aanwijzingen: terugkomen met formulier bpm-13 en bpm-14. Op autoweek.nl, anwb.nl en autotelex.nl vind je hoe je ze moet invullen. En de vergunning kun je opvragen bij de belastingdienst.

Zoals al eerder gemeld staat er nergens een referentie op de site van de belasting naar die 2 formulieren. Pas als je ze gevonden hebt, dan staat onderaan het formulier het nummer.

En dan met invullen staat er regelmatig 'zie toelichting'. Sommige dingen worden echt niet toegelicht, andere staan op geheel andere plaatsen, terwijl de opzet wel gewoon strak is. Ja, ik had dus een fout gemaakt omdat de toelichting onder 'bestelauto's' stond. En die had ik logischerwijs niet gelezen.

Maar ja, als die vent zegt dat het er gewoon staat, dan heeft hij uiteindelijk inderdaad gelijk... .

Autoweek en ANWB verwijzen gewoon naar de belastingdienst voor de formulieren, niet rechtstreeks naar de formulieren. Helpt dus niet veel. Oude aankoopwaarde kun je op die sites vinden, verder niets, geen hulp of aanwijzingen of zo. Autotelex zegt gewoon: stuur ons geld en wij regelen het voor je. Was dus ook niet de hulp die ik verwachtte... .

Blijft gewoon frustrerend, maar met een beetje mazzel eind van de week een kentekenbewijs. Dan zal de frustratie ook wel afnemen.


O ja, als iemand in de toekomst hulp nodig heeft, ik ben inmiddels redelijk ervaren.

(en kwam er net achter dat op een ander gedeelte (niet gelinked!!!) van de site van de belastingdienst een veel duidelijkere invulhulp staat :x: )
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
R o b
Syntax Error..
Posts: 1682
Joined: 13.12.2007, 13:54
Type auto: Volvo 855 T-5R

Re: Importeren?

Post by R o b »

Ben een held en wijs de belastingdienst naderhand op wat ze beter kunnen doen....en zeker makkelijker! :mrgreen:
Image
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Importeren?

Post by Turbobiker »

Vroem. 2 maanden stilstand, gewoon per direct starten. Toch een mooi motortje. Alle papieren vrijdagavond op de vloermat gevonden. Via internet een verzekering afgesloten, zaterdag ochtend toch maar even gebeld of alles in orde is.

Vervolgens bij kentekenplaatmaker nr.1 geprobeerd platen te krijgen. Die had er dus geen zin meer in op zaterdag. Maar nummer 2 bleek letterlijk 2 straten verderop te zitten en binnen 5 minuten 2 mooie platen.

Nu staan gele toch wat minder dan witte platen, maar daar kom ik wel overheen. Net alleen even gestart, morgen maar eens kijken of de handrem niet vast geroest is... . (wagen staat nu zo mooi voor de deur, zal je altijd zien als je een blokkie om gaat dat dat laatste plekkie in de straat weer weg is. Morgen zooi er in en een paar daagjes Ardennen!
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Importeren?

Post by Emiel »

Héhé...eindelijk.

Veel plezier in BE, kan je een beetje aan die conditie van je werken. :mrgreen:
Image
Rechterhand Opperbaas..
Post Reply