Trekauto discussie
Moderator: Emiel
Trekauto discussie
Aangezien de Evo niet meer echt comfy te noemen is om een 400km retourtje Nordschleife te doen en omdat ik graag thuis komt als er iets kapot gaat (Hopen van niet, kan snel gebeuren natuurlijk) ben ik opzoek naar een trekauto om de Evo mee naar trackdays te vervoeren.
De "eisen" waar de auto aan moet voldoen:
- In principe moet de auto minimaal 1800kg kg kunnen trekken. Een aanhanger weegt rond de 550kg en de Evo zit rond de 1350kg.
- Liefst AWD (voor een modderige dag op de grasparking )
- Estate (setje wielen extra en wat gereedschap is dan makkelijker mee te nemen, kan niet teveel gewicht op de aanhanger erbij)
- Het wordt ook mijn dagelijks vervoer, dus moet ook de nodige "Creature Comforts" hebben.
- Aanschafprijs maximaal 10-15k
- Automaat?
- Gezien het rijden van relatief weinig KM's heeft benzine de voorkeur.
Vind de keuze lastig, aangezien er een aantal merken zijn waar ik mezelf niet in zie rijden. Terwijl de AWD van Volvo ook niet echt een goede keuze is natuurlijk...
Wat voorbeelden van auto's die ik ben tegen gekomen in de zoektocht:
-BMW 330xi MY2000-2002 (maar erg zeldzaam)
-Subaru Legacy / Outback 3.0 MY2004- (Een Soeb om een Evo te trekken? )
-V70 AWD of XC70 MY 2000-
SUV's heb ik het niet zo op, ook omdat ze gewoon een heel stuk duurder zijn in wegenbelasting en verbruik natuurlijk. (XC90, X5 etc...)
Laat jullie meningen en ervaringen maar eens horen
De "eisen" waar de auto aan moet voldoen:
- In principe moet de auto minimaal 1800kg kg kunnen trekken. Een aanhanger weegt rond de 550kg en de Evo zit rond de 1350kg.
- Liefst AWD (voor een modderige dag op de grasparking )
- Estate (setje wielen extra en wat gereedschap is dan makkelijker mee te nemen, kan niet teveel gewicht op de aanhanger erbij)
- Het wordt ook mijn dagelijks vervoer, dus moet ook de nodige "Creature Comforts" hebben.
- Aanschafprijs maximaal 10-15k
- Automaat?
- Gezien het rijden van relatief weinig KM's heeft benzine de voorkeur.
Vind de keuze lastig, aangezien er een aantal merken zijn waar ik mezelf niet in zie rijden. Terwijl de AWD van Volvo ook niet echt een goede keuze is natuurlijk...
Wat voorbeelden van auto's die ik ben tegen gekomen in de zoektocht:
-BMW 330xi MY2000-2002 (maar erg zeldzaam)
-Subaru Legacy / Outback 3.0 MY2004- (Een Soeb om een Evo te trekken? )
-V70 AWD of XC70 MY 2000-
SUV's heb ik het niet zo op, ook omdat ze gewoon een heel stuk duurder zijn in wegenbelasting en verbruik natuurlijk. (XC90, X5 etc...)
Laat jullie meningen en ervaringen maar eens horen
Re: Trekauto discussie
1800 kilo is best veel...volgens mij reeds het maximum van een V70.
"we like trains" /Angus Young
Re: Trekauto discussie
Misschien zoiets?
Al heb ik geen idee wat het kan / mag trekken...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bslfx4sf1egf
Al heb ik geen idee wat het kan / mag trekken...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bslfx4sf1egf
- sean850
- Forum vriend
- Posts: 93
- Joined: 19.08.2009, 13:04
- Type auto: 850 T-5 met R setup
- Location: Dronten
Re: Trekauto discussie
Is een VW transporter niks, mogen volgens mij toch ook redelijk wat slepen
Re: Trekauto discussie
Dat is zowiezo het veiligste, geen aanhanger erachter. Gewoon alle gewicht in/op de auto.
Bovendien is zo'n belasting vrij ding erg interessant om gewoon erbij te kopen en enkel voor de trackday transporten te gebruiken.
Denk niet dat zo'n ding veel comfortabeler is dan de Evo, maar brengt je natuurlijk wel thuis.
Grote probleem is echter met de oudere (betaalbare) autotransporters, vind er maar eens een waar je 1400kg achterop mag zetten (rekeninghoudend met het feit dat je ook nog met 2 personen en een berg materiaal bent)
Bij Kenmerken staat:
Leeg gewicht:2.670 kg
Max. toelaatbaar gewicht:3.500 kg
Zou dus amper 800 kilo op mogen?
Re: Trekauto discussie
1800 is idd maximum van een V70
Ben niet echt een VW man, transporterbus mag dat gewoon trekken ja en is ook erg praktisch (maar als daily?)
Die Passat is eigenlijk nog best interessant. 4.0 V8 met AWD
Ben niet echt een VW man, transporterbus mag dat gewoon trekken ja en is ook erg praktisch (maar als daily?)
Die Passat is eigenlijk nog best interessant. 4.0 V8 met AWD
Re: Trekauto discussie
Is toch min. 1900kg dan?Eugene wrote:...- In principe moet de auto minimaal 1800kg kg kunnen trekken. Een aanhanger weegt rond de 550kg en de Evo zit rond de 1350kg.
Denk wel niet dat er dan veel estates in aanmerking komen...
Re: Trekauto discussie
This een W8, geen V8...
Maar tsja...
- station
- 4 wd
- automaat
- comfort
- benzine
&
- recaro stoeltjes van leer
- niet de minste opties
- niet de minste pk's
Wat wil je nog meer?
Maar tsja...
- station
- 4 wd
- automaat
- comfort
- benzine
&
- recaro stoeltjes van leer
- niet de minste opties
- niet de minste pk's
Wat wil je nog meer?
- Tim N
- Syntax Error..
- Posts: 1681
- Joined: 24.08.2009, 09:19
- Type auto: Zee Germanz r cummin
- Location: Grünmofgelande
Re: Trekauto discussie
Iets minder snel rond maar wel comfy heen en weer geen optie?
Scheelt je een hok rijden voor dagelijks....
Scheelt je een hok rijden voor dagelijks....
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
Re: Trekauto discussie
Hou niet zo van compromis.... en bovendien heb je het niet altijd in de hand als iets kapot gaat, en dan kun je rustig en comfy rijden op het circuit en toch niet thuis komenTim N wrote:Iets minder snel rond maar wel comfy heen en weer geen optie?
Scheelt je een hok rijden voor dagelijks....
Zolang ik niks heb, dan rij ik gewoon op en neer met de Evo
Je mag 5% overschrijden zonder gevolgen en 10% overschrijden zonder dat je niet meer verder mag (kost wel 150 euro), maar ook geen probleem verzekeringstechnisch. Ideaal is dus 2000kg trekgewicht, maargoed dan kom je in de categorie xc90 en x5.
Re: Trekauto discussie
De vw mag 2100
Re: Trekauto discussie
Jammer dat 't een VW is...ruubje wrote:De vw mag 2100