Nieuwe S60

Moderator: Emiel

User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Nieuwe S60

Post by Emiel »

Vandaag met de nieuwe S60 mogen rijden op Lelystad.

Leuke auto hoor, al die veiligheidssnufjes geprobeerd. Automatisch afstand houden, automatisch remmen (je denk écht dat je er bovenop zit) etc etc. Van mij hoeft het eigenlijk niet maar leuk dat de techniek er is en het goed werkt. Heb hem niet op z'n donder kunnen geven, het was allemaal behoorlijk strak geregisseerd.

Positief zijn de stoelen, zitpositie, stuurgevoel en de ruimte voor de achterpassagiers.Van binnen vind ik hem heel mooi. In de juiste kleur (rood dus) en zonder die grijze XC kappen is ie van de buitenkant ook heul best te pruimen.

Negatief; motorenkeuze (benzine) en de vorm van de kofferbak...daar gaat nooit nie de fiets inpassen. Oja...de rijhoogte!

Le feutaux des Nokia;

Image

Image

Image

Image

Image
Jaaaahaaahhhaaahahaha! Dat is em...beetje duur alleen... :cry:

Image
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Nieuwe S60

Post by Johann »

Heb er net bij de dealer even in gezeten.. Zeker een waardige S60 opvolger maar de stoelen zijn wel een heel stuk kleiner als in de voorganger.
Ook bekruipt mij een S40/V50/C30 gevoel in deze auto na net 2 dagen / 1700 km in een V70NN gereden te hebben. Denk dat dat mij nog wel 't meeste tegenviel.
Gezien de breedte van de auto verwacht je dit eigenlijk niet.

XC cladding is gewoon goedkoop ja. Komt ook omdat het nergens in 't ontwerp aansluiting heeft en als een klont plastic op de auto zit.
User avatar
Rudy-M
Syntax Error..
Posts: 672
Joined: 02.10.2008, 19:07
Type auto: C70 T5
Location: Haarlem

Re: Nieuwe S60

Post by Rudy-M »

De XC cladding past wel netjes bij hoe hoog de auto op zijn wielen staat :twisted:

Die velgen (Sleipner) onder de Rooie 2 zijn best gaaf. Maar zal ook wel weer zo'n achterlijke ET-waarde hebben (jep, 8x18" ET55).
In het grijs is ie ook best netjes. De koperkleur vind ik weer niks. Heb je ook nog foto's van een zwarte? :kid:

Die chromen omlijsting van de zijramen zijn een optie, hoop ik.

Ik spot trouwens een bescheiden musclecar-achtige heuplijn 8)
Last edited by Rudy-M on 31.07.2010, 01:08, edited 3 times in total.
BenC70ES
Syntax Error..
Posts: 893
Joined: 02.12.2007, 15:22
Type auto: C70

Re: Nieuwe S60

Post by BenC70ES »

Ik begrijp echt niet waarom ze daar nu die xc-rommel op aanbieden... dat trekt toch echt nergens op :cry:

Hopelijk komt er snel een R-design variant met stoerdere bumpers en vooral lager en ook 19" velgen, want zelfs die 18" lijken gewoon het minimum wat er onder mag... (of komt dat ook weer door die XC rijhoogte?)

En inderdaad jammer van die motoren... een T6 was leuk geweest met handbak, en de 4 cilinders hadden gewoon 5 cilinders moeten zijn. Net zoals ze met de diesels hebben gedaan (maar die zijn zowieso jammer :evil: ).
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Nieuwe S60

Post by Emiel »

Dat XC pakket is gewoon 1200 euro.. . ..Alex heeft gisteren al zijn V60 samengesteld. :lol:

Heb nog meer fotos en videos maar dat komt later. Morgenvroeg naar limburg om te fietsen.
Image
Rechterhand Opperbaas..
User avatar
Bouke
Dwalende...
Posts: 196
Joined: 08.02.2010, 10:02

Re: Nieuwe S60

Post by Bouke »

Wat ik nou zo jammer vind is dat de echte "kofferbak-look" er van af is. Is helemaal hip volgens mij want alle merken laten de auto heel gestroomlijnd aflopen maar ik vind dat een deel van het karakter van een dikke auto verliezen..

Zo lijken alle auto's een beetje op die gekke BMW coupé/SUV/Hatchback.. ik weet niet hoe dat ding heet. Het luxe (statige) gaat er van af (alhoewel ik dan meer bij S80 dan bij S60 moet zijn.. maargoed)..

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik tot nu toe alleen vanaf foto's beoordeel.. Wie weet als ik hem in het echt heb gezien. XC-grilletjes vind ik vrijwel altijd g**l. 8)
User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Re: Nieuwe S60

Post by Tim N »

Rudy-M wrote: Heb je ook nog foto's van een zwarte? :kid:
Van de week bij Rede in Amerongen een zwarte gezien op de wielen zoals de koperkleurige heeft.
Zwart leer en de zilverkleurige accenten erop. (had cognac moeten zijn)
Op de 18" ligt gewoon std 235 breed!!! :shock:
Daar zaten meen ik ook chroom omlijstingen op (was een 2.0T)

Opzich een mooie auto maar toch wel 2cm zakken is een must. (min.)
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Nieuwe S60

Post by Johann »

Tim N wrote:
Rudy-M wrote:
Op de 18" ligt gewoon std 235 breed!!! :shock:
Jah.. En als je er langer naar kijkt lijkt het alsof de wielen een maat te klein zijn onder die auto.

Mijn V70NN heeft trouwens standaard 245 breed op 18". S80N ook.
BenC70ES
Syntax Error..
Posts: 893
Joined: 02.12.2007, 15:22
Type auto: C70

Re: Nieuwe S60

Post by BenC70ES »

Die achterkant vind ik echt wel mooi, zeker in 't zwart... echt schitterend! 8)
User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Re: Nieuwe S60

Post by Tim N »

Johann wrote: Jah.. En als je er langer naar kijkt lijkt het alsof de wielen een maat te klein zijn onder die auto.

Mijn V70NN heeft trouwens standaard 245 breed op 18". S80N ook.
Hoef ik niet heel lang voor te kijken :wink:
Maar schrok wel een beetje van de huidige bandbreedtes wat tegenwoordig geleverd worden.
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
User avatar
fearless
Syntax Error..
Posts: 1402
Joined: 23.11.2007, 18:53

Re: Nieuwe S60

Post by fearless »

Gister ook wezen rijden in Lelystad.

Vind het echt een erg mooie auto, paar puntjes die al eerder zijn genoemd... 17" is echt te klein, 18" oogt zelfs nog klein. Auto staat best hoog op de pootjes. XC spul, tja op sommige kleuren had het wel iets, maar een spoilersetje in de kleur van de auto was leuker geweest.

Interieur is af, erg mooi. Zelfs met stof interieur erg netjes.
Image
User avatar
ruubje
Syntax Error..
Posts: 652
Joined: 22.04.2010, 16:18
Type auto: Volvo 854 T-5R CY
Contact:

Re: Nieuwe S60

Post by ruubje »

Vindt hem in het rood best aardig... Mmmh :v:
User avatar
Rudy-M
Syntax Error..
Posts: 672
Joined: 02.10.2008, 19:07
Type auto: C70 T5
Location: Haarlem

Re: Nieuwe S60

Post by Rudy-M »

Image
Ik had ergens nog een spoiler gezien, volgens mij in de Naughty campagne, en was hier op het forum ook gepost. Kan het alleen niet zo gauw terug vinden.

Oh, en zo als het ongeveer zou moeten zijn:
Image
Image
8)
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Nieuwe S60

Post by Emiel »

Rudy-M wrote:Image
Ik had ergens nog een spoiler gezien, volgens mij in de Naughty campagne, en was hier op het forum ook gepost. Kan het alleen niet zo gauw terug vinden.
Er zijn 2 achterspoilervarianten, die op bovenstaande foto en een lip a la BMW.

Heb er volgens mij nog wel een foto van, zal even kijken als ik weer thuis ben.
Image
Rechterhand Opperbaas..
Post Reply