Vraagje..

Moderator: Emiel

Post Reply
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Vraagje..

Post by Johann »

Zoals sommigen weten heb ik nog een Nissan in de schuur staan. Volgende maand is mijn jongste zoon jarig en omdat het zijn 8ste verjaardag dan is zou dat betekenen dat ik deze auto eigenlijk sinds 8 jaar vrijwel niet meer aangeraakt heb. Of dit gaat veranderen weet ik ook nog niet, heb toch al teveel auto's bij de deur staan, maar soms kom ik nog wel eens iets tegen en dan denk ik dat het wel iets voor de Nissan kan zijn..

Zo ben ik vandaag weer eens in een promo getrapt. De Brezan boys hadden een pot gel op de balie staan... Kun je allemaal enge dingen bij gaan denken maar deze gel is om oud leed te doen vervagen. Ik denk das misschien ook wel mooi voor moi maar het bleek alleen roest te kunnen behandelen.

Gaat om disse prut,

Image

Nu staat de Nissan zowiezo al een jaar of 6 met een blank metalen neus in de schuur. Er zit verwarming in de schuur dus de auto staat redelijk droog en het metaal blijft redelijk blank. Ik heb door de jaren heen her en der wel roestplekken proberen de verwijderen met schuurmachines en staalborstels en het meeste is ook wel weg te halen daar waar lassen dan nog niet nodig is maar er zijn nare hoeken waar je bijna niet bij komt.

Een zo'n hoek is de regengoot boven de achterdeur waar ook de ventilatie blijkbaar zit. Ik had dit ooit al eens een beetje blank gemaakt maar dacht dat het wel een leuke test zou zijn voor de gel.

Paar uurtjes later ziet 't er zo uit,

Image

Veeg je het zwarte, wat dacht ik wit moet worden als 't vrijwel uitgewerkt is, weg dan is het er onder naar blank, ook daar waar roest zat.. :shock:
Het spul lijkt dus wel een beetje de doen wat het belooft.

Nu de vragen,

Heeft iemand dit spul wel eens gebruikt en hoe zijn de ervaringen?
Ik kan uit de handleiding eigenlijk niet op maken of het een zuur of een loog is en er staat ook nergens dat je dit spul af moet spoelen maar gewoon met een borstel of schuurpapier verwijderen. Is het niet zo dat mocht dit wel een zuur oid zijn dat de roest dan binnen X tijd weer terug kan komen?
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Vraagje..

Post by Turbobiker »

Denk dat iemands hart na de eerste alinea aan het overslaan was: "gaat 'ie weg??!!"


Helaas :(
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Rudy-M
Syntax Error..
Posts: 672
Joined: 02.10.2008, 19:07
Type auto: C70 T5
Location: Haarlem

Re: Vraagje..

Post by Rudy-M »

Als ik zo de FAQ lees, slaat het zwart uit vanwege de koolstof in het metaal.

Volgens het veiligheidsblad is het een triwaterstoffosfaat (fosforzuur), wat ook weer in cola schijnt te zitten (leer elke dag wel iets nieuws :v: )
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Vraagje..

Post by Johann »

Rudy-M wrote:Als ik zo de FAQ lees, slaat het zwart uit vanwege de koolstof in het metaal.

Volgens het veiligheidsblad is het een triwaterstoffosfaat (fosforzuur), wat ook weer in cola schijnt te zitten (leer elke dag wel iets nieuws :v: )
Maar is er dan iets voor nodig om dit zuur te neutraliseren?

@TB, snap je post niet helemaal.. :? Nee hij gaat niet weg. Zat er zelfs een beetje over te denken deze auto iig van de binnenkant en motorruimte zelf in de lak te zetten. Helaas zit er in de deuren nogal wat strakmaakwerk waar ik mij niet als de aangewezen persoon voor zie op dit tot een succesvol eind te kunnen brengen.. :cry:
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Vraagje..

Post by Turbobiker »

Johann wrote: @TB, snap je post niet helemaal.. :?
Je zou het zo kunnen lezen:
Johann wrote:Zoals sommigen weten heb ik nog een Nissan in de schuur staan. Volgende maand is mijn jongste zoon jarig en omdat het zijn 8ste verjaardag dan is zou dat betekenen dat ik deze auto eigenlijk sinds 8 jaar vrijwel niet meer aangeraakt heb. (droommodus aan:) Ik ga 'm dus maar weg doen(droommodus uit)
Maar dat staat er dus niet en als je dan verder leest, begrijp je de bedoeling.


Dacht dat bijvoorbeeld ene Ivo wel op zo een ontknoping zoals ik voorstel zat te hopen... :roll:


:mrgreen:
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Vraagje..

Post by Johann »

Nee denk er nog niet over om deze auto weg te doen net zoals de Datsun omdat ze wegenbelasting vrij zijn en aan verzekering niet de wereld kosten.

Daarbij.. Zoals ie er nu bij staat is het een aardige legpuzzel.. :shock:
User avatar
fearless
Syntax Error..
Posts: 1402
Joined: 23.11.2007, 18:53

Re: Vraagje..

Post by fearless »

Turbobiker wrote:Dacht dat bijvoorbeeld ene Ivo wel op zo een ontknoping zoals ik voorstel zat te hopen... :roll:


:mrgreen:
:roll:

Kheb alleen de ruimte er niet voor voor zo'n bouwpakket, kijk als de datto nou weg ging. :twisted:
Image
User avatar
Rudy-M
Syntax Error..
Posts: 672
Joined: 02.10.2008, 19:07
Type auto: C70 T5
Location: Haarlem

Re: Vraagje..

Post by Rudy-M »

Johann wrote: Maar is er dan iets voor nodig om dit zuur te neutraliseren?
Pff, dat durf ik niet te zeggen. Ik heb geen ervaring met het spul verder en was ook niet zo'n kei in scheikunde. Wist wel hoe natrium en water met elkaar reageerde :mrgreen:

Op andere fora geen ervaringen gevonden?
Post Reply