Stop de KM heffing! teken de petitie
Moderator: Emiel
- Tim N
- Syntax Error..
- Posts: 1681
- Joined: 24.08.2009, 09:19
- Type auto: Zee Germanz r cummin
- Location: Grünmofgelande
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Dat zal zijn tijd nog wel duren. Zolang de oliemagnaten nog in de gehele wereld een vinger in de pap houden.
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Jij bent een zwartkijker zeg...
Mag je me meteen vertellen hoe oliemagnaten niet bestaande olie gaan maken...
Mag je me meteen vertellen hoe oliemagnaten niet bestaande olie gaan maken...
Autumn Gold Pearl Metallic...
- oldostofjas
- De man met de jas
- Posts: 151
- Joined: 25.03.2008, 12:46
- Type auto: 2016 V70 D4 GT8
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Schijnen er heel veel van te zijn in dit land!Turbobiker wrote:Jij bent een zwartkijker zeg...
- Tim N
- Syntax Error..
- Posts: 1681
- Joined: 24.08.2009, 09:19
- Type auto: Zee Germanz r cummin
- Location: Grünmofgelande
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Kijkt naar buiten, ziet R staan denktTurbobiker wrote:Jij bent een zwartkijker zeg...
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Ik weet niet zo goed wat ik van het kilometerheffen moet denken.
Het is alleen de zoveelste keer dat er plannen naar buiten komen die aan alle kanten rammelen. Enge is dat ze dit er waarschijnlijk lekker door gaan drukken. De protesterende partijen doen wat water bij de wijn, krijgen de volgende kabinetsperiode wat leuke posten en de burgers zitten met het gezeik en -waarschijnlijk- veel hogere kosten.
De files zullen er iig niet door afnemen.
Het is alleen de zoveelste keer dat er plannen naar buiten komen die aan alle kanten rammelen. Enge is dat ze dit er waarschijnlijk lekker door gaan drukken. De protesterende partijen doen wat water bij de wijn, krijgen de volgende kabinetsperiode wat leuke posten en de burgers zitten met het gezeik en -waarschijnlijk- veel hogere kosten.
De files zullen er iig niet door afnemen.
Rechterhand Opperbaas..
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
We gaan dus gewoon betalen voor het niet aanpassen en uitbreiden van ons wegenneet.
Behalve in de Randstad is er in de rest van Nederland bitter weinig gedaan. De hoofdader A1 welke 10 jaar geleden al 3 banen had moeten krijgen is voorzien van miljoenen verslindende IT palen met strookjes asphalt welke je mag benutten op het moment dat zo'n ITer denkt dat 't 't beste uit komt.
Wel moet de snelheid dan omlaag dus de 20% winst van de extra asphaltstrook gaat volledig teniet aan het niet op tijd openen van deze strook plus het rendementsverlies door de lagere snelheid. Voor de helft van het geld had er een derde rijbaan kunnen liggen en had de snelheid omhoog gebracht kunnen worden naar 130 km/h, liever 140 km/h.
Het is inmiddels wel bewezen, is heel goed in Duitsland te zien nu, dat zodra het snelheidsverschil omlaag gaat de langzamere rijders gaan spoken op de Volvolane met als gevolg dat binnen de kortste keren de totale snelheid omlaag gaat tot ruim onder de 100 km/h. Op de A1 blijft er dan in principe 1 rijbaan over voor personenauto's en lichte vracht. De rechter baan is al verworden tot truckers lane en weinig mensen gaan daar met hun groene auto nog tussen rijden. Nu alles dicht zit moet de burger gaan betalen en kunnen we weer met lede ogen aan zien dat de opbrengst weer met bakken tegelijk naar een een of ander randgroepjongeren project gaat, cursus op Bali ofzo, of ze gaan weer een gemeentehuis of kampus bouwen voor ongeveer 30 keer de prijs welke men in het normale bedrijfsleven voor een dergelijk project zal betalen. Dit natuurlijk pas nadat er ettelijke commissies hun budgetten nog moeten spekken om korten op het budget tegen te gaan dus ook maar een rekening van ettelijke miljoenen sturen nadat de ontwerper er al een paar miljoen heeft uit getrokken terwijl hij voor een project ontwikkelaar op de hoek van de straat dezelfde klus voor een tonnetje of 1 doet...
Bloeden zullen wel toch wel.
Behalve in de Randstad is er in de rest van Nederland bitter weinig gedaan. De hoofdader A1 welke 10 jaar geleden al 3 banen had moeten krijgen is voorzien van miljoenen verslindende IT palen met strookjes asphalt welke je mag benutten op het moment dat zo'n ITer denkt dat 't 't beste uit komt.
Wel moet de snelheid dan omlaag dus de 20% winst van de extra asphaltstrook gaat volledig teniet aan het niet op tijd openen van deze strook plus het rendementsverlies door de lagere snelheid. Voor de helft van het geld had er een derde rijbaan kunnen liggen en had de snelheid omhoog gebracht kunnen worden naar 130 km/h, liever 140 km/h.
Het is inmiddels wel bewezen, is heel goed in Duitsland te zien nu, dat zodra het snelheidsverschil omlaag gaat de langzamere rijders gaan spoken op de Volvolane met als gevolg dat binnen de kortste keren de totale snelheid omlaag gaat tot ruim onder de 100 km/h. Op de A1 blijft er dan in principe 1 rijbaan over voor personenauto's en lichte vracht. De rechter baan is al verworden tot truckers lane en weinig mensen gaan daar met hun groene auto nog tussen rijden. Nu alles dicht zit moet de burger gaan betalen en kunnen we weer met lede ogen aan zien dat de opbrengst weer met bakken tegelijk naar een een of ander randgroepjongeren project gaat, cursus op Bali ofzo, of ze gaan weer een gemeentehuis of kampus bouwen voor ongeveer 30 keer de prijs welke men in het normale bedrijfsleven voor een dergelijk project zal betalen. Dit natuurlijk pas nadat er ettelijke commissies hun budgetten nog moeten spekken om korten op het budget tegen te gaan dus ook maar een rekening van ettelijke miljoenen sturen nadat de ontwerper er al een paar miljoen heeft uit getrokken terwijl hij voor een project ontwikkelaar op de hoek van de straat dezelfde klus voor een tonnetje of 1 doet...
Bloeden zullen wel toch wel.
- oldostofjas
- De man met de jas
- Posts: 151
- Joined: 25.03.2008, 12:46
- Type auto: 2016 V70 D4 GT8
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Met veel punten eens, maar een van de voorwaarden van Eurlings voor de kilometerheffing is dat de opbrengsten in het wegennet worden gestoken.
Zo, en nu eerst even een paal omhoog zetten
Zo, en nu eerst even een paal omhoog zetten
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
Gewoon naar de Randstad verhuizen? Dan profiteer jij er ook van.Johann wrote:We gaan dus gewoon betalen voor het niet aanpassen en uitbreiden van ons wegenneet.
Behalve in de Randstad is er in de rest van Nederland bitter weinig gedaan.
...
Autumn Gold Pearl Metallic...
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
http://www.nu.nl/politiek/2168120/geen- ... -anwb.html
Lijkt me erg sterk dat het geheel van tafel is, maar een tariefswijziging zou al een hele stap in de goede richting zijn!
Lijkt me erg sterk dat het geheel van tafel is, maar een tariefswijziging zou al een hele stap in de goede richting zijn!
Autumn Gold Pearl Metallic...
Re: Stop de KM heffing! teken de petitie
De grap is dat ze een andere (op zich eerlijkere) beprijzing willen invoeren. Probleem is dat er al zo ontzettend veel heffingen zijn dat ze die dan eerst moeten afschaffen. Dat raakt weer heel veel mensen en bedrijven, en is dus moeilijk. Eerst afschaffen en een tijdje de burgers/bedrijven het voordeel gunnen kan ook niet, ze zouden niet weten waar ze het geld weg moesten halen. De al exorbitante kosten om in de file te mogen staan nog eens verdubbelen (eerst invoeren, dan pas afbouwen) is er niet door te krijgen. En voila... een impasse.Turbobiker wrote:http://www.nu.nl/politiek/2168120/geen- ... -anwb.html
Lijkt me erg sterk dat het geheel van tafel is, maar een tariefswijziging zou al een hele stap in de goede richting zijn!
Vergeet niet dat je het nu voorgestelde spits tarief allang per km betaald aan de accijnzen op de brandstof. En dat het verhogen van die tarieven erg makkelijk en erg snel zal gaan.