Stop de KM heffing! teken de petitie

Moderator: Emiel

User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Tim N »

Aangezien het plan niet snel genoeg gestopt kan worden.

http://www.redonzeprivacy.nl

Hier nog wat feitjes
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=16837
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Turbobiker »

Jij weet dat je mobieltje ook afgeluisterd kan worden? Dat je op internet gevolgd kan worden? Dat er inmiddels zoveel camera's hangen dat je sowieso overal gevolgd kan worden...

Onzin om om die reden kilometerheffing af te kappen.


En als er daadwerkelijk minder mensen op de weg komen heb ik er wel wat voor over om lekker door te kunnen rijden.


Waar kan ik vóór stemmen? 8)
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Turbobiker »

En laat die driving-fun website ook maar zitten. Feiten? Een hoop geschreeuw waar zelfs Wilders zich niet aan waagt... (en dat is heel laag...)
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Johann »

De film Eagle Eye al gezien? 8)
User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Tim N »

Turbobiker wrote:Jij weet dat je mobieltje ook afgeluisterd kan worden? Dat je op internet gevolgd kan worden? Dat er inmiddels zoveel camera's hangen dat je sowieso overal gevolgd kan worden...

Onzin om om die reden kilometerheffing af te kappen.


En als er daadwerkelijk minder mensen op de weg komen heb ik er wel wat voor over om lekker door te kunnen rijden.


Waar kan ik vóór stemmen? 8)
Mobieltje kies je zelf voor, is een eigen keuze om deze met je mee te nemen.
Ook via internet gevold dat is maar respectief. Misschien thuis maar op het werk etc is het voor de overheid niet te achterhalen.
Dat zijn ook niet de enige redenen, schaffen ze bpm en wegenbelasting af dan zul je zien dat er wel een andere reden om het volk uit te melken (zoals nu al vermeld wordt b.v. provinciale belasting)

Reken maar dat je er zeker niet gunstiger om rijd, zeker niet met een oud hok zoals de 850R b.v. een 96-er auto dus bpm voordeel heb ik niet. Maar het ding is wel minder milieuvriendelijk waarbij ik over een aantal jaar wel meer ga betalen aan tax etc.

Voor stemmen is het domst wat je kunt doen.
Maar dat zien we in 2020 wel.
Tenminste als dit allemaal ooit toch doorgevoerd gaat worden en de rekening gepresenteerd wordt. Dit alles in een vorm dat autorijden voor de normale mens geen optie meer is/ te duur is/ er geen lol meer aan te beleven valt ivm big brother in je auto.

2km te hard bonnetje komt vanzelf, co2 heffing, provinciale opslagen noem maar op.
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Turbobiker »

Sorry hoor, maar jij laat je nu gek maken over iets dat er al lang is... En de regering is er heus niet op uit je geheel te naaien.

Via je mobieltje ben je ook ieder moment van de dag te achterhalen. Hoe denk je dat TomTom aan de filemeldingen komt... Anoniem... Totdat ze willen weten wie je bent.

Daarbij zijn we sinds 9-11 al in 1984 beland, maar onder het mom 'terrorisme' heeft daarover nog niemand geklaagd...
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Turbobiker »

Image

:lol:
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Tim N »

Nee vast niet om je geheel te naaien maar wel weer een kans om erg gemakkelijk extra te heffen of taxen de wereld in te brengen.
Daarbij blijft mijn standpunt dat ik niet wil meebetalen aan een systeem dat bij voorbaat al gedoemd is te mislukken.
De Duitsers kunnen ons er alles over vertellen (maut) en als een systeem als de ov-chip kaart al zoveel ellende geeft wat denk je dat dit gaat doen?
Maar ieder is natuurlijk vrij te denken wat ie wil. Over 10 jaar duikelen we dit topic weer op en kijken we wel wie er het meest in de goede richting zat.
(dit alles als het doorgaat)
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Turbobiker »

Je kunt hoog en laag springen, maar dit systeem is er al, gaat niet meer weg.

Je geeft zelf nog een voorbeeld: Maut.

Hoor je er nog iemand over? Nee dus. Slikken en verder gaan.


Of verhuizen...
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Tim N »

Waarom zou je alles slikken?

En hoezo is het systeem er al?

Het systeem is er nog helemaal niet, de plannen zijn er. Dat is dan ook het enigste wat er is.

En over de Maut hoor je er nog iemand over? Nou ja vaak genoeg, kost de gemeenschap bakken met geld dat soort ideeen. Waanzin, en als iedereen alles maar slikt en zijn hoofd laat hangen dan ben je met zijn allen een mooie kudde schapen. En dat is natuurlijk weer ideaal voor onze eigen regering. Geen tegenstand is lekker plannen doordrukken.
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Johann »

Maut betalen de buitenlanders lekker aan mee. NL heeft weer iets bedacht waar we alles weer zelf moeten betalen plus de tolritjes in het buitenland. :cry:
User avatar
oldostofjas
De man met de jas
Posts: 151
Joined: 25.03.2008, 12:46
Type auto: 2016 V70 D4 GT8

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by oldostofjas »

Ik vind betalen per kilometer een goed idee, maar waarom zo ingewikkeld? We betalen toch al jaren brandstofaccijns? Maak die iets hoger en schaf de motorrijtuigenbelasting af.
Aan de andere kant. Misschien ben ik straks wel van mijn kilometerregistratie af, als de belastingdienst zelf kan zien waar ik heb gereden. Voor!
User avatar
Tim N
Syntax Error..
Posts: 1681
Joined: 24.08.2009, 09:19
Type auto: Zee Germanz r cummin
Location: Grünmofgelande

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Tim N »

Johann wrote:Maut betalen de buitenlanders lekker aan mee. NL heeft weer iets bedacht waar we alles weer zelf moeten betalen plus de tolritjes in het buitenland. :cry:

Idd ook dat is een sterk punt. Ik snap ook wel dat accijns op de brandstof geen haalbare zaak is (immers gaat 99% van de grenswonende in het buitenland tanken)
"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Stop de KM heffing! teken de petitie

Post by Turbobiker »

Tim N wrote:
Johann wrote:Maut betalen de buitenlanders lekker aan mee. NL heeft weer iets bedacht waar we alles weer zelf moeten betalen plus de tolritjes in het buitenland. :cry:

Idd ook dat is een sterk punt. Ik snap ook wel dat accijns op de brandstof geen haalbare zaak is (immers gaat 99% van de grenswonende in het buitenland tanken)

Brandstofaccijns hebben nog een probleem: nog even en iedereen rijdt electrisch...
Autumn Gold Pearl Metallic...
Post Reply