Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Moderator: Emiel

User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Emiel »

Group C in de regen op Eurosport.
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Johann »

User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Emiel »

Handbak!
Image
Rechterhand Opperbaas..
User avatar
fearless
Syntax Error..
Posts: 1402
Joined: 23.11.2007, 18:53

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by fearless »

Toyota gekocht. :roll:
Image
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Johann »

fearless wrote:Toyota gekocht. :roll:
Kameraad! 8)
BenC70ES
Syntax Error..
Posts: 893
Joined: 02.12.2007, 15:22
Type auto: C70

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by BenC70ES »

Emiel wrote:Handbak!
:shock: 8) 8) :D 8) :D 8) :D 8) :D 8)
The car presented at Gothenburg CityArena is the first car built for one specific client.
Johann? :mrgreen:
Technical specification

Performance

0-100 km/h 3.9s
Top speed more than 300km/h


Engine

Volvo T6 inline six (B6304T4)
508 hp @ 6500rpm
575Nm @ 5500rpm
Max rpm: 7100
Modified cylinder head and combustion chambers
Modified inlet manifold and air intake
Special manufactured conrods
Garret 3171 turbo
Ferrita 3.5” stainless steel exhaust system


Drive train

Reinforced M66C (close ratio) manual 6-speed gear box.
Haldex E-LSD in rear
Haldex Gen4 XWD


Chassis

Tires 265/30R19
Rims Polestar 9,5X19”
Chassis lowered 30mm
Öhlins 3- way shock absorbers
Reinforced anti-roll bar front and rear
Track width increased 20 mm front and 40 mm rear
Polestar-tuned EHPAS steering
Stabilising X- members, front and rear.
Modified control-arms with uniballs front and rear.
Reinforced bushings in sub-frame and control-arms
Modified engine mounts


Weight

Total weight 1640kg and optimized weight distribution

Brakes

Front Polestar-Brembo 6 piston calipers, 380 mm ventilated discs
Rear Polestar-Volvo calipers, 302 mm ventilated discs
Brake cooling air intakes from front


Aerodynamics

Based on tests in Volvo’s wind-tunnel
Lowered front splitter and larger rear spoiler to reduce high speed lift
Carbon fiber diffusor
Body 20 mm widened front and rear


Interior

Polestar designed seats with increased support. Alcantara on all functional areas steering wheel, gear knob, and seats to ensure maximum grip.
Centre console lowered for optimised gear-lever ergonomics.
:shock: 8)
User avatar
Martijnb
Newbie
Posts: 7
Joined: 28.12.2011, 21:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Martijnb »

Ja... Toch een beetje net niet..





:jester:
Volvo 850 T-5R Sedan // DOP // 19T
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Turbobiker »

fearless wrote:Toyota gekocht. :roll:
RWD?
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Turbobiker »

Ze begrijpen in ieder geval hoe ze een echte showcar moeten maken! C30 was natuurlijk al spot on, en deze doet het nog eens dunnetjes over :twisted:
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
fearless
Syntax Error..
Posts: 1402
Joined: 23.11.2007, 18:53

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by fearless »

Turbobiker wrote:
fearless wrote:Toyota gekocht. :roll:
RWD?
1.0 12V !! 8)

Toyota Aygo voor Cindy. Ze reed eerst in een Aixam city Sport maar ze heeft 2 weken terug haar rijbewijs gehaald dus hebben we die ingeruild op een aygo.

We hadden eerst een Suzuki Swift of een mini in gedachten, maar bij de aixam dealer waar die destijds gekocht was was net die aygo binnen. Ding is van 08-2010 met 21000 km op de teller, en er moest maar iets bij. Dus maar gedaan, de aixam zelf verkopen zagen we ook niet zitten. En de meeste auto dealers willen zo'n ding niet eens hebben. + dat de aygo niet eens verkeerd rijd, zo'n 3 pitter komt nog best mee. 50KW op 800 kg. Ok ti's niet zo snel als de Volvo. :P
Image
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Emiel »

Turbobiker wrote:
Ze begrijpen in ieder geval hoe ze een echte showcar moeten maken! C30 was natuurlijk al spot on, en deze doet het nog eens dunnetjes over :twisted:
http://www.pistonheads.com/news/default ... =25876.htm

Iemand met dollars heeft hem dus gekocht/laten maken.
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Johann »

Beetje vreemd.
Polestar is gestopt met STCC en WTCC met de C30 omdat Volvo de aandacht naar de S60 wilde verschuiven. Volgens Volvo past de S60 niet in het segment waar de WTCC auto's in rijden maar staat deze er boven. Vandaar de overstap naar het TTA want de S60 staat blijkbaar wel op hetzelfde plan als een Citroen C5 en een Saab 9-3 . . . .
Maarja. C30 PCP was gemaakt om Polestar een beetje op de kaart te zetten want buiten Zweden wist bijna niemand wat deze firma nu deed. WTCC deden ze toen nog niet aan mee. Beetje media exposure wat heel goed uitpakte en vervolgens hang je er het nieuwe R aan onder de naam Polestar.
Denk dat Volvo zichzelf een beetje te kakken heeft gezet door wel mee te willen delen in de eer maar vervolgens niet over de brug komen met een productie versie van de Polestar C30 in welke gelijkende vorm dan ook. Ze hadden de S40 AWD welke heel dicht bij de C30 staat qua techniek. Denk dat ze met Rebel Blue, AWD en misschien een Focus RS of een iets minder T5 motor met 280 PK al een heel eind in de richting waren geweest qua gebaar maar dit was blijkbaar niet veilig. Heb me eens laten vertellen dat Ford overal de boot af hield maar da zal dan wel.

Vervolgens komt Polestar met deze S60 en weer het gelul dat deze auto waarschijnlijk ergens medio 2020 wel eens in productie kon gaan. Denk dat ze de keutel al weer ingetrokken hebben maar dat ze dat niet willen laten blijken. Dus hangen ze er maar een prijskaartje aan van 3 ton om de klanten weg te jagen. Op zich nog geeneens zo gek dur gezien de details van deze enkelbouw. Aan de andere kant heeft Volvo meer dan helft van de techniek vandaag al op de plank en lijkt mij een slap aftreksel van deze auto met een PK of 375 tot 400 al heel goed te realiseren. De kleur bieden ze op dit moment in Zweden al aan, Rebel Blue. De AWD kan het hebben, GT er uit en eindelijk eens Naughty gaan. Met 400 PK zitten ze in het segment auto's welke in Nederland al voor richting een ton over de toonbank gaan. Veel geld voor een Volvo maar voor een S80 AWD full options wilde men dat ook wel neertellen. Als ze nu eindelijk eens wakker worden bij Volvo en ook Start/Stop icm de M66 of misschien een 7 bak kunnen leveren dan kon de T6 wel eens van een G naar een C label gaan en ineens heel betaalbaar blijken.

Denk dat je die 3 ton moet zien als "We maken 'm niet" maar er zullen altijd wel een paar zijn die het zo op tafel leggen dus zeg nooit nooit.
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Turbobiker »

Mmm, stiekem had ik gehoopd dat de inruilprijs van de Lexus de lading wel een beetje zou dekken... :cry:
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Johann »

Turbobiker wrote:Mmm, stiekem had ik gehoopd dat de inruilprijs van de Lexus de lading wel een beetje zou dekken... :cry:
Joh ik wil helemaal geen Volvo sedan meer.. :lol:
Post Reply