Nieuwe auto

Moderator: Emiel

Post Reply
User avatar
Alex V50
Dwalende...
Posts: 264
Joined: 23.12.2007, 15:47
Type auto: V60 D6
Location: Zoetermeer

Nieuwe auto

Post by Alex V50 »

Heren,

Ik heb nieuws.
Ik heb besloten dat de opvolger van de V50 geen Volvo gaat worden.

Ik heb veel opties overwogen. Veel proefritten gemaakt en een aantal slapeloze nachten gehad.
Uiteindelijk waren er nog 3 serieuze kandidaten.
Een Volvo V50 D5 Geartronic, een Audi A3 2.0 TDI S-tronic en een Audi A4 2.0 TFSI Multitronic.

De Volvo viel als eerste af.
Het is natuurlijk een prachtige auto, met een goede uitrusting, veel vermogen (de Niham geeft garantie op een Rica-chip 8) ), etc.
Er is echter ook weinig veranderd, dan zit ik weer drie jaar tegen hetzelfde dashboard aan te kijken, op dezelfde stoelen. Als ik toch geld uitgeef wil ik ook wel wat anders rijden. Wellicht dat wanneer ze een nieuw model introduceren dat ik weer eens bij ze ga kijken, maar voorlopig geef ik hier liever niet mijn geld aan uit. Daarnaast is de C30 te klein, de S60 geen station, de XC60 in mijn optiek niet mooi en de V70 te groot. Kortom, geen Volvo meer voor Alex.

Dan de Audi's. Allebei prachtige auto's en het zit gewoon goed in elkaar. Je merkt wel dat je hier te maken hebt met een merk dat bijna iedere dag weer iets nieuws introduceert.
Uitgebreid de auto's naast elkaar gehad en na lang wikken en wegen besloten dat de A4 moest afvallen. Ik durf het toch niet aan. Ik ben bang dat mijn klanten het niet allemaal waarderen en/of snappen. Nu zegt men weleens dat je daar geen last van moet hebben en dat je altijd opmerkingen krijgt met een nieuwe auto, maar ik wil het risico niet nemen. Dus het is de A3 geworden! Net zo duur, maar dat zie je aan de buitenkant niet. :P
Daarbij is de A3 in de basis goedkoper (lees: minder duur) waardoor ik de auto dus helemaal kon volhangen met opties, wat ik dus ook heb gedaan. 8)
Het is een 2.0 TDI i.c.m. een S-tronic (DSG) automaat geworden. Audi noemt het TDI, maar het is gewoon een moderne common-rail diesel.

Specs:
Audi A3 2.0 TDI Sportback S-tronic
- Proline pakket
- S-line pakket
- S-line verlaging
- zilver metallic
- 18" antraciet RS4 wielen
- DVD-navigatie
- telefoon interface
- i-pod interface
- dikke audio
- open-sky dak
- S3-Sportstoelen
- sportstuur met schakelflippers (speelgoed, maar zo leuk!)
- etc.
Kortom, een full-options A3. Het enige wat er niet opzit is Xenon en park-assist. Dat vond ik belachelijk duur en heb ik uit protest niet besteld (ja, ja, ook ik heb idealen...)

De auto is inmiddels binnen. Gisteren al een rondje gemaakt op het dak van de Wittebrug en de aflevering gepland op 6 juni. Dan kan ik uitgebreid het hele weekend gaan spelen. Dit is echter wel het moment om het wereldkundig te maken, en te vragen of ik hier nog wel mag blijven... :oops:

Foto's:
http://gallery.me.com/alexclaasen#100202

Gr. Alex.
User avatar
fearless
Syntax Error..
Posts: 1402
Joined: 23.11.2007, 18:53

Re: Nieuwe auto

Post by fearless »

:shock: Een Audi ?? :cry:

Haha grapje. :lol: Erg mooie auto, goeie kleuren combi. Stoer het dak in een ander kleurtje (heb ik ook ooit nog aan gedacht.) Erg mooi geheel. 8)

En of je hier mag blijven ?? Worden die audi's niet in het noorden gemaakt ?? :roll:
Image
Rayman
Forum vriend
Posts: 81
Joined: 21.12.2007, 22:52

Re: Nieuwe auto

Post by Rayman »

Plaaatje! 8) Hele mooie Audi Alex! Maar ik had niet anders verwacht.

Wat betreft volvo een helder verhaal; kan me goed indenken dat je nu niets van je gading bij volvo kunt vinden, maar wie weet sta je over 4 jaar weer bij de volvo-dealer. Maar om nu van een V50 weer in een V50 te stappen...Nee.

Wat betreft A4 vs. A3 snap ik het helemaal. De A4 vind ik totaal geen dynamische auto meer; het voorgaande model vond ik qua design een stuk beter. De A3 SB is in dat opzicht veel frisser en veel geschikter voor een jong iemand (imho).Bovendien doet een A3 het in de lease nog aardig netjes (zeker wanneer je deze vergelijkt met andere concurrenten).

Maar je kent de uitspraak: "Cocks buy Audi's".

So I rest my case ;) :)
User avatar
R o b
Syntax Error..
Posts: 1682
Joined: 13.12.2007, 13:54
Type auto: Volvo 855 T-5R

Re: Nieuwe auto

Post by R o b »

Gaaf dat dak! :shock: :) Veel rijplezier.

Verder alles goed in de verfbusiness hoop ik!
Image
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Nieuwe auto

Post by Emiel »

Netjes hoor!
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Nieuwe auto

Post by Johann »

Ik zie gewoon een V50 dashboard met twee grote gaten er in.. :eusa_think:

Hoe lang? 24 uur? een week?

Die ban bedoel ik?
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Nieuwe auto

Post by Turbobiker »

Een A3 Sportsback als S3 zie ik in een verdere toekomst ook nog wel op een shortlist terecht komen. Zitten wel veel goede punten aan.

Alleen weinig karakter... Maar dat is mijn mening.


Denk dat je een goede keuze gemaakt hebt. Veel plezier er mee!
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
oldostofjas
De man met de jas
Posts: 151
Joined: 25.03.2008, 12:46
Type auto: 2016 V70 D4 GT8

Re: Nieuwe auto

Post by oldostofjas »

Mooie wagen! Ben voor de volgende ook buiten Volvo aan het kijken...
User avatar
Alex V50
Dwalende...
Posts: 264
Joined: 23.12.2007, 15:47
Type auto: V60 D6
Location: Zoetermeer

Re: Nieuwe auto

Post by Alex V50 »

Hij is binnen!

Sinds vijf weken ben ik de dolgelukkige bestuurder van een A3.
De auto is in één woord fantastisch!

Looks zijn goed, ziet er lekker dit uit.
Stoelen zitten heerlijk en het hele S-line pakket is een goede aanvulling.
Het onderstel is mede door de verlaging lekker stug en een stuk strakker dan de V50.
Dieseltje is lekker rap (chip staat in de planning) en heerlijk stil.
De DSG is de beste optie van de auto. Schakelt razendsnel en je voelt er helemaal niets van.
Ook met de flippers achter het stuur reageert de bak meteen.

Foto's zijn toegevoegd aan de Gallery: http://gallery.mac.com/alexclaasen#1002 ... &view=grid

Gr. Alex.
User avatar
Alex V50
Dwalende...
Posts: 264
Joined: 23.12.2007, 15:47
Type auto: V60 D6
Location: Zoetermeer

Re: Nieuwe auto

Post by Alex V50 »

oldostofjas wrote:Mooie wagen! Ben voor de volgende ook buiten Volvo aan het kijken...
Dank je.
Waar ben je naar aan het kijken?
User avatar
Rudy-M
Syntax Error..
Posts: 672
Joined: 02.10.2008, 19:07
Type auto: C70 T5
Location: Haarlem

Re: Nieuwe auto

Post by Rudy-M »

Mooie wagen, Alex. Ziet er beter uit dan de gewone A3, vind ik.

Ben ook naar een Duitser aan het kijken als opvolger van mijn R. Die ster in de voorruit begint te wennen :eusa_whistle:

Maar nogmaals, erg gaaf ding!
User avatar
oldostofjas
De man met de jas
Posts: 151
Joined: 25.03.2008, 12:46
Type auto: 2016 V70 D4 GT8

Re: Nieuwe auto

Post by oldostofjas »

Alex V50 wrote:
oldostofjas wrote:Mooie wagen! Ben voor de volgende ook buiten Volvo aan het kijken...
Dank je.
Waar ben je naar aan het kijken?
Ik vind de Scirocco wel een mooie opvolger voor de C30. Maar moet nog anderhalf jaar...
Post Reply