Effe duimen

Moderator: Emiel

M a r c
Forum vriend
Posts: 88
Joined: 01.01.2008, 15:54
Type auto: Volvo 850 T-5R

Re: Effe duimen

Post by M a r c »

Joh, dat klinkt serieus.... een spoedig herstel gewenst!
No introduction necessary...
User avatar
Ronbroek
Syntax Error..
Posts: 1379
Joined: 11.12.2007, 21:23
Type auto: Volvo 850 T-5 1994
Location: Stolluk

Re: Effe duimen

Post by Ronbroek »

Hoest nu ?
User avatar
Wibren V70R
Syntax Error..
Posts: 971
Joined: 25.04.2008, 01:38
Type auto: V70R ex-AWD
Location: Assen

Re: Effe duimen

Post by Wibren V70R »

ugh ugh ugh ugh :lol: :lol:
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Effe duimen

Post by Emiel »

Ronbroek wrote:Hoest nu ?
Tja, goede vraag meneer Broek. :v:

Het gaat best goed, over de gehele dag een stuk minder last van de onderrug en de linkerflank/been. Maar er heerst nog een ongezonde portie spanning tussen de schouderbladen, dat komt zomaar opzetten en en is zomaar weer weg. Maar het blijft nooit weg, het komt iedere dag wel een paar keer voor en dan kruip je als het ware in elkaar...en dat is weer niet goed voor de rest van de houding. Werken gaat nog steeds tot max. 3 uur, meer trek ik niet. En ik moet van mezelf gaan stoppen met de pijnstillers om een reeel beeld te krijgen, die pijnstillers doen hun werk wel, dat blijkt.

Waar de zenuwblokkade zit voelt het 's ochtends ontzettend brak, net alsof er niks gebeurd is. Dat trekt meestal weg.

Sporten gaat wel een stuk beter dan voor de behandeling, kan nu op de MTB een stuk gaan fietsen zonder last te krijgen van zenuw, dat is erg lekker. Conditie is schrikbarend veel beter geworden door de medische fitness die ik volg 2 keer in de week. :shock:
Image
Rechterhand Opperbaas..
User avatar
Wibren V70R
Syntax Error..
Posts: 971
Joined: 25.04.2008, 01:38
Type auto: V70R ex-AWD
Location: Assen

Re: Effe duimen

Post by Wibren V70R »

Mooi dat het de goed kant op gaat Emiel :up:
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Effe duimen

Post by Turbobiker »

Emiel wrote: Sporten gaat wel een stuk beter dan voor de behandeling, kan nu op de MTB een stuk gaan fietsen zonder last te krijgen van zenuw, dat is erg lekker. Conditie is schrikbarend veel beter geworden door de medische fitness die ik volg 2 keer in de week. :shock:
Of heb jij het zelfde 'probleem' wat al die wielrenners ook hebben: na een 'medische' behandeling ga je zomaar harder fietsen... :lol:
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Effe duimen

Post by Emiel »

Turbobiker wrote:
Emiel wrote: Sporten gaat wel een stuk beter dan voor de behandeling, kan nu op de MTB een stuk gaan fietsen zonder last te krijgen van zenuw, dat is erg lekker. Conditie is schrikbarend veel beter geworden door de medische fitness die ik volg 2 keer in de week. :shock:
Of heb jij het zelfde 'probleem' wat al die wielrenners ook hebben: na een 'medische' behandeling ga je zomaar harder fietsen... :lol:
Stil nou, misschien leest het UCI wel mee... :shock:
Image
Rechterhand Opperbaas..
nickk.
Dwalende...
Posts: 107
Joined: 25.03.2008, 22:03

Re: Effe duimen

Post by nickk. »

Gelukkig dat het beter gaat! Een kennis heeft ook een soortgelijke behandeling gehad, die genas niet zo snel..(lees, dat heeft 9 maanden geduurd).
Volvo 854R
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Effe duimen

Post by Emiel »

Zooo...tijd voor een verhaaltje, even wat van me aftikken. :|

Tijd geleden bij Mesos Utrecht een zenuwblokkade gehad. Nadat ik met de pijnstillers gestopt was bleek het niets uit te maken.
Van de anesthesist Gabapentine gehad. Dat is een zwaar middel tegen zenuwpijn die ik gebruik naast de Tramadol. Voordeel is dat de pijn een stuk minder is en dat zenuwprikkels veel minder zijn. Zoals die valpartij met de MTB laatst...nauwelijks last van gehad toen het net gebeurd was. Wondjes e.d. vallen bijna niet op, tis dat mensen erop wijzen. Nadeel is dat je sommige moet laten. In het donker autorijden durf ik niet. Overdag heb ik nergens last van, 's nachts ga je raar zien. Koplampen van auto's jojo-en heen en weer, van dat soort dingen. Even kan je het zien als een lolletje, later begin je pas in te zien dat je toch veel dingen sociale verliest als je bv. niet in het donker kan autorijden. Drukte, drank en lang zitten of lang staan gaat ook niet goed. Als ik lang zit of lang sta dan heb ik er 3/4 dagen serieus last van. In drukte is de concentratie compleet weg. Drank...zo jammer maar kan al na 1 biertje onder de tafel liggen. Wel goedkoop, niet leuk.

Na een telefoontje van Mesos de afspraak gemaakt om helemaal overnieuw te beginnen, dat is nu 3 maanden geleden. Kon begin augustus terecht voor een MRI. Bespreken van de MRI kon pas eind september. Dan heb je het dus over 3 maanden wachten tot er niets gebeurd. Dat trok ik niet.
Via Agis bij een kliniek in Utrecht terechtgekomen die vanalles doen met diagnostiek. Wachttijd; 1 week. Paar weken geleden daar geweest voor de eerste consult. De neurologe vond het allemaal maar vreemd. Wel goed kunnen bewegen maar ontzettend veel pijn hebben. Besloten om een botscan en een MRI uit te laten voeren, wachttijd; 1 week. Dinsdags eerst naar Het Diakonnessenhuis in Utrecht voor de botscan. Krijg je een injectie met een radioactief middel...dat moet 3 uur in je botten trekken en daarna maken ze de scan. Donderdags naar de MRI van de kliniek in Rijswijk. Weekje erop de bespreking van beide scans. Nu zitten we halverwege juli...in mijn vakantie notabene. Bespreking; botscan ziet er prima uit geen afwijkingen. MRI stond iets waar de neurologe zelden wat van gezien had. Dit moest ze eerst goed gaan navragen voordat ze hier een oordeel over kon vellen.

Vanmiddag opgebeld; de neurologe is aan het proberen om mij een academisch ziekenhuis in te krijgen. Puur om 110% zeker te weten dat hetgeen wat op de MRI stond echt waar is. Wat staat er dan op de MRI? Bij T1/T2 (dat is tussen de schouderbladen ongeveer) zit een bloedvat verkeerd. Om heel simpel te spreken; de aanvoer van bloed gaat rechtstreeks door naar de afvoer zonder eerst naar een onderdeeltje in het lijf te gaan. Dit betekent dus ook dat er een onderdeeltje niet voldoende doorbloeding heeft en dus niet zo lekker meer is. Het klinkt heel simpel, maar kennelijk is toch toch weer iets zeldzaams (heb ik weer :roll: ). Volgens de neurologe komt dit soort dingen voor bij mensen die een dwarsleasie hebben (dus vanaf een bepaalde wervel verlamd), en anders zou het gepaard gaan met stabiliteitsproblemen en krachtverlies. Beide niet het geval, ben gezonder als ooit tevoren.

Maar dat zet je wel ff aan het denken. Dus of ik heb echt gruwelijke mazzel gehad of we zijn er 'bijtijds' bij.

Ik meld me later wel weer... :doc:
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Effe duimen

Post by Johann »

Die pillen slaan echt aan... :eusa_think:
Rayman
Forum vriend
Posts: 81
Joined: 21.12.2007, 22:52

Re: Effe duimen

Post by Rayman »

Godsamme, over pech gesproken... :cry:
Het houdt niet op...
User avatar
fearless
Syntax Error..
Posts: 1402
Joined: 23.11.2007, 18:53

Re: Effe duimen

Post by fearless »

Het is en blijft klote. Misschien wel gelukkig dat ze nu wat gezien hebben met de scan, nu maar weer duimen dat ze daar wat aan kunnen doen.
Image
User avatar
Wibren V70R
Syntax Error..
Posts: 971
Joined: 25.04.2008, 01:38
Type auto: V70R ex-AWD
Location: Assen

Re: Effe duimen

Post by Wibren V70R »

Dus je hebt een soort 'kortsluiting' in je rug :shock: Hopelijk kunnen de heren :doc: er binnen korte tijd er wat aan doen :?
BenC70ES
Syntax Error..
Posts: 893
Joined: 02.12.2007, 15:22
Type auto: C70

Re: Effe duimen

Post by BenC70ES »

We duimen voor je Emiel dat alles weer in orde komt! 8)
Post Reply