Ik kwam vandaag tegen...

Moderator: Emiel

User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Emiel »

SanderGLT wrote:Volgens mij wel ja (weet z'n naam niet meer uit m'n hoofd :oops: ). was er met m'n ouders kijken en een proefrit maken in een 960 die ze hadden staan. :) Woon je in de buurt of was je daar toevallig ook op dat moment? :P
Nico zit daar aan de balie van het magazijn en is ook helemaal into het oudere Volvo spul.

Die 960 heb ik ook zien staan.

Ik was daar even in gesprek met een collega... :D
Image
Rechterhand Opperbaas..
User avatar
SanderGLT
Dwalende...
Posts: 302
Joined: 26.10.2008, 15:43
Type auto: 740 GLT 48V Estate
Location: Duitsland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by SanderGLT »

Aaah ja dan weet ik wel wie je bedoelt volgens mij :D Ik zat met die hele lange verkoper te praten.
User avatar
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 5792
Joined: 21.11.2007, 19:08
Type auto: S60
Location: Gelderderland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Emiel »

SanderGLT wrote:Aaah ja dan weet ik wel wie je bedoelt volgens mij :D Ik zat met die hele lange verkoper te praten.
Dennis. 960 nog gekocht? Die zilvere 940 die binnen staat kan je blind kopen btw, ding is in nieuwstaat
Image
Rechterhand Opperbaas..
User avatar
SanderGLT
Dwalende...
Posts: 302
Joined: 26.10.2008, 15:43
Type auto: 740 GLT 48V Estate
Location: Duitsland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by SanderGLT »

Ja had hem gezien, heel erg mooi ding! Alleen boven het budget helaas. Die 960 gaat het wel worden ja, mits hij helemaal in orde is. Ze gaan vanmiddag de compressie opmeten van alle cilinders en morgen gaat hij op de brug zodat we dat allemaal kunnen bekijken of het nog in orde is :). Maar als alles ok is dan wordt dat hem ja.
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Turbobiker »

Goed, gisteren dan...

Johann. Bedankt voor de koffie. Kennis blijft onovertrefbaar! En een indrukwekkende tent die de Dijkstra's daar neer gezet hebben!

Emiel. bedankt voor de koffie. Was gezellig, maar die S60 begrijp ik nog steeds niet :lol:

Eugene. Bedankt voor de koffie. En het bier. En de sleuteltijd.


:P
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Johann »

Oh was jij dat.. :wink:
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Turbobiker »

Johann wrote:Oh was jij dat.. :wink:
Klikbaar :shock:
Autumn Gold Pearl Metallic...
DinanT
Dwalende...
Posts: 205
Joined: 27.05.2009, 08:49
Type auto: S40 2.0T
Location: Zuid-Holland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by DinanT »

Johann, gistermiddag bij FT in Haaksbergen.

'Turbootje' doet het ook weer lekker.
Stage 0 heet dat geloof ik... toch? :mrgreen:
Image
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Turbobiker »

DinanT wrote:Johann, gistermiddag bij FT in Haaksbergen.

'Turbootje' doet het ook weer lekker.
Stage 0 heet dat geloof ik... toch? :mrgreen:
Ik hoop voor je dat ze iets meer dan stage 0 gedaan hebben... (stage 0 is alleen het mechanische/elektronische gedeelte in een zo optimaal mogelijke ORIGINELE toestand te krijgen)
Autumn Gold Pearl Metallic...
DinanT
Dwalende...
Posts: 205
Joined: 27.05.2009, 08:49
Type auto: S40 2.0T
Location: Zuid-Holland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by DinanT »

Turbobiker wrote:Ik hoop voor je dat ze iets meer dan stage 0 gedaan hebben... (stage 0 is alleen het mechanische/elektronische gedeelte in een zo optimaal mogelijke ORIGINELE toestand te krijgen)
Stage 0,5 dan? Zie ook hier :mrgreen:
Image
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Turbobiker »

DinanT wrote:
Turbobiker wrote:Ik hoop voor je dat ze iets meer dan stage 0 gedaan hebben... (stage 0 is alleen het mechanische/elektronische gedeelte in een zo optimaal mogelijke ORIGINELE toestand te krijgen)
Stage 0,5 dan? Zie ook hier :mrgreen:
Ah, iek snap. Stage 0 dus :lol:
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Johann »

De auto van meneer Schutten in de hoeve.. :eusa_think:
User avatar
SanderGLT
Dwalende...
Posts: 302
Joined: 26.10.2008, 15:43
Type auto: 740 GLT 48V Estate
Location: Duitsland

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by SanderGLT »

Emiel wrote:
SanderGLT wrote:Aaah ja dan weet ik wel wie je bedoelt volgens mij :D Ik zat met die hele lange verkoper te praten.
Dennis. 960 nog gekocht? Die zilvere 940 die binnen staat kan je blind kopen btw, ding is in nieuwstaat
De 960 gaat het niet worden helaas. Cilinder #2 had nog minder dan de helft van de compressie die hij zou moeten hebben, de andere 5 waren wel nog redelijk ok. Aangezien hij op gas loopt en al 365.000km gereden had (pas sinds 2005 en iets van 270.000km op gas) heeft ie waarschijnlijk een koprevisie nodig en Serva Amersfoort wil er niet echt aan meewerken; ze vragen er 4250 euro voor en dat is hij eigenlijk alleen waard als hij helemaal in orde is. Koprevisie zou ons zo'n 1500 euro kosten zeiden ze (kost Serva ongeveer 1000 euro volgens hun). Nu zijn wij best bereid om de kosten te delen (50/50 ofzo tegen kostprijs), want hij is gewoon geen 4250 euro waard met een gare cilinderkop, maar dat wilde ze niet. Ze wilde alleen 200 euro korting geven op de revisie en ons dus de rest laten betalen + de 4250 euro voor de auto.
Jammer maar helaas dus. 5550 euro voor een 16 jaar oude auto (1993) met ruim 365.000km op de teller gaat ons iets te ver (aangezien er ook een barst in de vooruit zit, de voorbumper is best beschadigd, koplampglas zit een barst in, bestuurdersstoel wil niet naar achteren, naja, zwaar haperend en elke keer opnieuw het knopje indrukken en dan schuift hij 2mm naar achter en stopt ie, knopje van het electrische raam van de bijrijder zit er niet in en de bak waar de accu in staat is volledig doorgerot).
Nu gaan ze hem gewoon verkopen voor 4250 euro met die gare kop aan iemand die niet naar een compressietest vraagt en hem gewoon op goed vertrouwen koopt (zonder garantie). Valt me erg van ze tegen dat ze dat doen.

Deze auto gaat het om:
Link naar marktplaats, Click!
User avatar
Ronbroek
Syntax Error..
Posts: 1379
Joined: 11.12.2007, 21:23
Type auto: Volvo 850 T-5 1994
Location: Stolluk

Re: Ik kwam vandaag tegen...

Post by Ronbroek »

De heer TB in het Stolwijkse :shock:

Was gezellig :D
Post Reply