Dat zijn best nette cijfers Martijn. Tevreden?martijn. wrote:Dat de V70 nu eindelijk 318pk en 411nm op de Maha-bank heeft. En dat dat volgens mij niet verkeerd is voor een 18T met de nodige gadgets.
18t heeft wel al 197500 km achter zijn kiezen
Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Moderator: Emiel
- Emiel
- Super Moderator
- Posts: 5797
- Joined: 21.11.2007, 19:08
- Type auto: S60
- Location: Gelderderland
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Rechterhand Opperbaas..
-
- Syntax Error..
- Posts: 531
- Joined: 03.12.2007, 20:47
- Type auto: S60 T-5
- Location: roermond
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Emiel wrote:Dat zijn best nette cijfers Martijn. Tevreden?martijn. wrote:Dat de V70 nu eindelijk 318pk en 411nm op de Maha-bank heeft. En dat dat volgens mij niet verkeerd is voor een 18T met de nodige gadgets.
18t heeft wel al 197500 km achter zijn kiezen
Geen idee, heb er nog geen nmeter mee gereden

Vriend van mij is geweest en is net terug
scan morgen de uitdraai
-
- Syntax Error..
- Posts: 893
- Joined: 02.12.2007, 15:22
- Type auto: C70
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Mooie cijfertjes Martijn! 

-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
-
- Syntax Error..
- Posts: 531
- Joined: 03.12.2007, 20:47
- Type auto: S60 T-5
- Location: roermond
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
ja, 4.4.
dus jullie vinden dit ook goed voor een 18T met r-spruitstuk,blauwe injectoren, dp racekat, remus katback. alu intercooler,k&n inleg, zwaardere wastegate.
las net dat het Corrected power 310,9 bhp is en engine power 318,5 bhp
wel heeft ie pas vanaf 5400rpm meer dan 300bhp oplopend tot 6595 rpm en daar heeft ie de maximale pk
.
heb net gereden en hij voelt lekker, maar totaal niet agressief zoals mijn 850 was.
Beleving is ook veel minder
dus jullie vinden dit ook goed voor een 18T met r-spruitstuk,blauwe injectoren, dp racekat, remus katback. alu intercooler,k&n inleg, zwaardere wastegate.
las net dat het Corrected power 310,9 bhp is en engine power 318,5 bhp
wel heeft ie pas vanaf 5400rpm meer dan 300bhp oplopend tot 6595 rpm en daar heeft ie de maximale pk

heb net gereden en hij voelt lekker, maar totaal niet agressief zoals mijn 850 was.
Beleving is ook veel minder

-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
tsja.. das V70.. Ergens bij die 1800 verbeteringen heeft ie 't gevoel verloren.
Koppel 410 heeft er ook mee te maken. Had ietsje meer kunnen zijn om het vetter aan te laten voelen. Maar als ik de cijfers zo zie heb je er een hele vlotte familieboot van..
Koppel 410 heeft er ook mee te maken. Had ietsje meer kunnen zijn om het vetter aan te laten voelen. Maar als ik de cijfers zo zie heb je er een hele vlotte familieboot van..

-
- Syntax Error..
- Posts: 531
- Joined: 03.12.2007, 20:47
- Type auto: S60 T-5
- Location: roermond
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Is misschien ook mijn eigen schuld, heb gevraagd om een redelijke vlak koppel
.
Ook staat de begrenzer op 6800 rpm, bij de 850 was dat 7200 rpm met de mte chip. Dat is volgens mij ook niet nodig.
Mis als er een frisse turbo op moet dat ie er nog wat meer uit spuugd.
Ik ben weer helemaal tevreden met Rica, Roel SR is toch echt wel de kartrekker daar en weet echt veel en komt je wensen tegemoed
.
wat zou er van dat bedrijf overblijven wanneer die er niet meer zou kunnen zijn


Ook staat de begrenzer op 6800 rpm, bij de 850 was dat 7200 rpm met de mte chip. Dat is volgens mij ook niet nodig.
Mis als er een frisse turbo op moet dat ie er nog wat meer uit spuugd.
Ik ben weer helemaal tevreden met Rica, Roel SR is toch echt wel de kartrekker daar en weet echt veel en komt je wensen tegemoed

wat zou er van dat bedrijf overblijven wanneer die er niet meer zou kunnen zijn


- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Dat is netjes!martijn. wrote:Dat de V70 nu eindelijk 318pk en 411nm op de Maha-bank heeft. En dat dat volgens mij niet verkeerd is voor een 18T met de nodige gadgets.
18t heeft wel al 197500 km achter zijn kiezen
320 doet die van Roel zelf, maar die heeft dan geen R-spruitstuk of dikkere intercooler. Kan misschien iets in de turbo zitten. Maar ik geloof niet dat je 15 pk hoger uit kunt komen bij RICA. Misschien een Fasttech sessie die je naar 340 kan brengen, maar ik weet eigenlijk niet hoe ver je met een 18t kunt komen. Sessie bij Fasttech kost ook serieus geld. Misschien iets voor volgend jaar.
Die 318 is gewoon een mooi vermogen. Koppel zou iets hoger kunnen, maar denk dat de wagen nu gewoon heel snel is.
En ik merk het nu ook dat de V70 gewoon niet spectaculair aanvoelt. 180 op de teller is gewoon saai. Beleving is veel minder, mede door het wegblijven van lawaai. (gisteren met een RS4 V8 mee gereden, dat is pas een teleurstelling wat beleving betreft!!)(rechtuit dan...)
Autumn Gold Pearl Metallic...
-
- Syntax Error..
- Posts: 531
- Joined: 03.12.2007, 20:47
- Type auto: S60 T-5
- Location: roermond
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Het uiteindelijke vermogen/koppel heeft ook te maken met de ruime veiligheidsmarge die Roel Sr gebruikt.
Denk wanneer ie opdracht krijgt om er het maximale uit te halen dat het nog een stuk meer wordt aan vermogen/koppel.
Ik ben tevreden.
Denk wanneer ie opdracht krijgt om er het maximale uit te halen dat het nog een stuk meer wordt aan vermogen/koppel.
Ik ben tevreden.
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Dat bedoel ik eigenlijk ook met dat je bij RICA niet heel veel meer gaat krijgen. Hij blijft ruim binnen de marges.martijn. wrote:Het uiteindelijke vermogen/koppel heeft ook te maken met de ruime veiligheidsmarge die Roel Sr gebruikt.
Denk wanneer ie opdracht krijgt om er het maximale uit te halen dat het nog een stuk meer wordt aan vermogen/koppel.
Gezien het aantal racewagens wat hij gedaan heeft, kan hij ook heel goed richting de limiet gaan als je dat wilt.
f dat voor je V70 in deze vorm zinnig is, is natuurlijk de vraag... Een K24 turbo is dan op zeker een veel betere optie op zoek naar meer vermogen.
Autumn Gold Pearl Metallic...
- R o b
- Syntax Error..
- Posts: 1682
- Joined: 13.12.2007, 13:54
- Type auto: Volvo 855 T-5R
- Turbobiker
- La Chouffe
- Posts: 3152
- Joined: 22.11.2007, 22:12
-
- Administrator
- Posts: 5319
- Joined: 09.06.2006, 19:43
- Type auto: Volvo 850 SC
- Contact:
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Ja, laten staan. Paar plankjes er voor en dan heb je er een moie werkplaats van.
- R o b
- Syntax Error..
- Posts: 1682
- Joined: 13.12.2007, 13:54
- Type auto: Volvo 855 T-5R
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Morgen ff met de gemeente om tafel
We wachten af wat er van over (mag) blijven / blijft

We wachten af wat er van over (mag) blijven / blijft

