Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Moderator: Emiel

Post Reply
Emiel
Super Moderator
Super Moderator
Type auto: S60

Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd

Post by Emiel »

Utreg!

Kom daar binnen lopen richting de balie van de zit daar de moeder van een schoolvriendje van 20 jaar geleden toen ik nog in Utreg woonde achter, stom toeval. Arts ging even kijken en kwam op juni uit. Zij kijkt in de planning, beetje schuiven en doen en komt zo op volgende week uit. Helemaal goed.

Mag ook wel na een jaar. Nu maar hopen dat alles volgens plan gaat. :P
Image
Rechterhand Opperbaas..
Eugene
Syntax Error..

Post by Eugene »

Goed nieuws, Emiel! 8)
Image
fearless
Syntax Error..

Post by fearless »

Beter man !! :D
Image
R o b
Syntax Error..
Type auto: Volvo 855 T-5R

Post by R o b »

Mooi Emiel!

Nu hopen dat alles snel in orde is! :D
Image
Emiel
Super Moderator
Super Moderator

Post by Emiel »

Langpootmugnest - Emiel; 0-1

Heerlijk als die pokkebeesten aan het kreperen zijn... :twisted:
Image
Rechterhand Opperbaas..
Johann
Administrator
Administrator
Type auto: Volvo 850 SC

Post by Johann »

Twee hele mooie bruggen gezien bij onbewolkt en helder weer! :shock:
Johann
Administrator
Administrator

Post by Johann »

Vanmorgen de dag al leuk begonnen met Tim ¨Viking in Shorts¨pesten maar vlak er voor zat ik nog even bij 't huisje van 't uitzicht te genieten toen de serene ochtendrust werd verstoord door het zware geronk van een V8.. Of waren het er twee?

Twee tellen later kwam er een Audi R8 langs rijden en gelijk daar achteraan een Audi RS4 .. :shock:

De eerste was wit, de tweede knalrood.

Daarna even de straat uit gereden om te kijken waar Tim woont. Afgelopen jaar hebben we ook in een huisje in Zweden gezeten in dezelfde buurt en toen liet Tim al weten dat hij vlak in de buurt woont. Ik ben richting Tim's dorp gereden en gelijk vooraan in het dorp zag ik beide auto's van Tim al staan op de oprit. Heb mijn Volvo er even naast gezet en een foto gemaakt. Ben niet naar het huis gelopen maar gelijk weer terug gereden naar ons huisje, 5 minuten rijden, en heb de foto op het Volvo850forum gezet. De reaktie van Tim was ronduit geweldig, heb er erg om moeten lachen. Later nog even bij Tim op bezoek geweest en een bakkie koffie, zonder melk, gedaan. Was gezellie!

Nu weer van het uitzicht aan 't genieten,
Image

Wat een rust.. :lol:
Johann
Administrator
Administrator

Post by Johann »

Had een heel verhaal getypt maar is om een of andere reden verdwenen..

Vanmiddag richting Polestar gereden, het Volvo race team voor het STCC, maar stond door druk verkeer en dom rijden met navigatie pas om 6 uur voor de deur, alles al dicht natuurlijk..
Toch nog even aan de achterkant van het hek kijken en deze stond open dus maar even doorgereden. Eenmaal binnen zagen we twee opleggers staan in de 2009 team kleuren.
Ook stonden er twee Prodrive S60 bodies onder een zeil,
Image

En een vrijwel complete S60 van volgens mij het 2006 seizoen,

Image

Voorbij de eerste oplegger gereden stond een overhead deur bij het laaddock open en binnen zagen we een S60 challenge auto staan en slick/regenbanden met lichtgewicht velgens tot aan het plafond.

We zagen een persoon lopen dus even vragen of we binnen mochten kijken. Hij dacht niet dat het mogelijk was maar kwam even later terug dat het wel mocht.. :eusa_dance:

We liepen langs de S60 challenge en deze leek wel helemaal nieuw te zijn.. :love:

Daarna de bocht om een ander hal in en daar stonden ze gebroederlijk naast elkaar.. :shock: :shock:

Eenmaal binnen kwam meneer Jan Andersson, de technische chef, er aan lopen om even text en uitleg te geven. Even handje schudden, beide blagen ook, en toen richting auto's.

De C30 STCC's seizoen 2009. Helemaal compleet nieuwe auto's .. Damn Damn Damn wat een mooi spul is dat.. Auto's staan in de nieuwe groene DriveE kleuren, team opleggers trouwens ook.

Gigantische Alcon remklauwen met hele dikke Ohlins coilovers onder met veel carbon beklede verbrede wielkuipen in het eerste wat in 't oog sprong. De hele neus van de auto is gewoon dik vet gaaf te noemen. De auto van Robert Dahlgren was vrijwel klaar, de auto van Tommy Rustad had nog geen belettering en ze waren nog met de splitter bezig.

Achter een ruit in een andere ruimte stond een 5 cylinder motor op een steun. Op vliegwiel en krukas poelie na aan de buitenkant niet veel aan te zien, is een RNC motor. In een rek lagen het spruitstuk, een waar kunstwerk, en de uitlaat die bewonderingswaardig dik was.. :lol:

De achteras van de auto is echt een groot raadsel. Ten eerste zie je op foto's al dat er gigantisch veel camber op de achterwielen staat maar als je vervolgens ziet hoe dun de delen van de wielophanging zijn dan snap je niet dat het heel blijft. De remschijven achter zijn volgens mij van een motorfiets. De instelbare stabi's zijn heel mooi in de body verwerkt.

Dan het interieur... Heel simpel orgineel dash bovendek maar met een miniscuul digitaal dashboard op de stuurkolom. Stuur is uitneembaar, stoel staat laag maar de pedalen staan hoog. De zit is meer als in een single seater/F1 auto. Voor de pook staan 3 metalen bussen waar de remvloeistof reservoirs in zitten. Bijrijderkant vloer zit helemaal vol met computers. 1 computer is voor de STCC techneuten/organisatie. Natuurlijk zit er een motormanagement computer in en gelijk daarnaast een datalogger, Polestar noemt dit een chassis computer dus blijkbaar loggen ze vrijwel alles wat er in de auto om gaat. Ook zit er ipv een zekering kast een zogenaamde power management computer in.

Echt verschrikkelijk mooie auto's om te zien. Omdat ze nieuw zijn is alles natuurlijk nog strak in de lak maar dan nog.

Even later kwam er een mevrouw aangelopen met twee petjes voor de kids, een paar sleutelhangers en PR kaartjes van de coureurs. Echt vriendelijke mensen die toch even de tijd nemen om een paar kaaskoppen hun werkplaats te laten zien, gewoon geweldig.

Meneer Andersson vertelde dat de auto's morgen vroeg richting test circuit van Volvo gaan om ¨meters¨te maken. Vervolgens gaan ze Dondag richting Mantorp Park waar ze Vrijdag de eerste training van het nieuwe STCC seizoen gaan rijden. Zaterdag om 1 uur hoop ik de eerst race van het seizoen live mee te mogen maken in Mantorp park. Ik heb bij het bezoek aan de werkplaats niet mijn fototoestel meegenomen omdat mij dit niet toepasselijk leek, hoop Zaterdag wel een paar mooie foto's te kunnen maken.
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe

Post by Turbobiker »

Johann wrote:Had een heel verhaal getypt maar is om een of andere reden verdwenen..
Dat is die andere moderator hier, die stooit nog wel eens met tijdelijke bans...

Gave belevenis! Mooi idd zulke bedrijven, leuk ook voor de jongens (alle drie :mrgreen: )(sleutelhanger toch wel zelf ingepikt? :roll: )

(Mis nog een fotootje)
Autumn Gold Pearl Metallic...
Emiel
Super Moderator
Super Moderator

Post by Emiel »

Turbobiker wrote:
Johann wrote:Had een heel verhaal getypt maar is om een of andere reden verdwenen..
Dat is die andere moderator hier, die stooit nog wel eens met tijdelijke bans...
Ik zou een alibi hebben als de klok goed zou staan. :angle:
Image
Rechterhand Opperbaas..
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe

Post by Turbobiker »

Emiel wrote:
Turbobiker wrote:
Ik zou een alibi hebben als de klok goed zou staan. :angle:
Dat je van de wereld bent door overmatig pillengebruik zit alleen in je hoofd. Onbewust ben je waarschijnlijk lichamlijk op de automatische piloot de hele tijd mensen aan het bannen :twisted:
Autumn Gold Pearl Metallic...
Emiel
Super Moderator
Super Moderator

Post by Emiel »

Turbobiker wrote:
Dat je van de wereld bent door overmatig pillengebruik zit alleen in je hoofd. Onbewust ben je waarschijnlijk lichamlijk op de automatische piloot de hele tijd mensen aan het bannen :twisted:
Pillen FTW! :jester:
Image
Rechterhand Opperbaas..
Rayman
Forum vriend

Post by Rayman »

Mooi verslag Johann, leuk om mee te kunnen lezen/genieten.

Vandaag verheugd aan morgen; de verhuizing... :kid: :builder:
Johann
Administrator
Administrator

Post by Johann »

Vanmorgen even lekker alleen op pad geweest met de V70NN. Ritje van 130 km heen en natuurlijk ook weer terug maar met een grote doos in de kofferbak rijker. Inhoud, een dikke Alu intercooler voor de S60.

Daarna met de familie en samen met meneer Viking in Shorts en zijn dochter richting een park gegaan in Goteborg, daarna nog naar een hoge berg waar je over de stad kunt kijken. Samen met het heerlijke weer met strak blauwe lucht was het een gezellig uitje. Dag afgesloten met een BBQ bij meneer Viking.

Image

Image
Post Reply