Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Moderator: Emiel
-
- Administrator
- Type auto: Volvo 850 SC
- Turbobiker
- La Chouffe
Re: Waar heb jij je vandaag aan verheugd
Strak. Ik denk dat je weer een nieuwe trend aan het starten bent.
Autumn Gold Pearl Metallic...
- Emiel
- Super Moderator
- Type auto: S60
Volgende week gaat bRuut een weekje logeren! 

Rechterhand Opperbaas..
- R o b
- Syntax Error..
- Type auto: Volvo 855 T-5R
Inmiddels al voorzien van lakschade!Johann wrote:Crappic time!

-
- Administrator
- R o b
- Syntax Error..
- fearless
- Syntax Error..
Leuke plaatjes.Johann wrote:Ja er groet haar op...![]()
Nog een paar plaatjes,
http://www.nordicturbo.nl/gallery/album ... 01/ft1.jpg
http://www.nordicturbo.nl/gallery/album ... 01/ft2.jpg
http://www.nordicturbo.nl/gallery/album ... 01/ft3.jpg

- R o b
- Syntax Error..
Beetje te vette border als j't mij vraagt!

Maar ga zo door!

Maar ga zo door!

- fearless
- Syntax Error..
Ah het 500pk blokkie gaat er dus toch in.Emiel wrote:Volgende week gaat bRuut een weekje logeren!

- R o b
- Syntax Error..
fearless wrote:Ah het 500pk blokkie gaat er dus toch in.Emiel wrote:Volgende week gaat bRuut een weekje logeren!

Need more input...more.....

- Eugene
- Syntax Error..
Weer een jaartje geen APK gezeik meer, moesten 'm in eerste instantie zo nodig afkeuren op aanlopen bij volledige stuuruitslag 

- R o b
- Syntax Error..
Had wat last van kleine trillingen bij linker voorschijf, waarschijnlijk de boutjes/moertjes van de schijf/hub te strak aangedraaid bij 1e montage. Dienen op 14NM te staan.
Gisteravond dus de AP linkervoorschijf gedemonteerd en de hub van de schijf afgehaald en opnieuw vastgezet (180 graden gedraaid op de schijf en de hub teruggezet, niet dat dit veel nut heeft). De boel weer vast en monteren. Trilling weg! Bij hard remmen niets, en bij zacht en beetje koude schijven is er wel wat trilling helaas. Maar bij flinke belasting niets meer!
Ik ga ook ff de rechtervoorschijf los halen en opnieuw op 14Nm zetten. Die trilde gisteren tijdens het testrijden niet maar liep wel wat aan bij het afkoelen, je hoorde "swing swing swing" Daarna piepte alles lekker als ik remde.....zo hoord het dus.
Verwacht dus ook dat ik de rechterschijf wat te strak heb staan, zodat de spanning niet weg kan. 14 Nm is gewoon erg weinig. Heb ook het gevoel dat als de schroefjes en boutjes nieuw zijn je deze eerst een paar keer op spanning moet zetten en weer los moet maken!?
Wel lache, een jaar geleden wist ik wel hoe een remschijf ed. werkte maar nu haal ik alles al uit- en in elkaar binnen korte tijd!
Haha!
Maar goed, weer ff afwachten wat de schijfjes de komende tijd doen....gewoon hard remmen is volgens mij beter voor het spul dan "bloemkolenstyle langzaam afremmen".
Gisteravond dus de AP linkervoorschijf gedemonteerd en de hub van de schijf afgehaald en opnieuw vastgezet (180 graden gedraaid op de schijf en de hub teruggezet, niet dat dit veel nut heeft). De boel weer vast en monteren. Trilling weg! Bij hard remmen niets, en bij zacht en beetje koude schijven is er wel wat trilling helaas. Maar bij flinke belasting niets meer!
Ik ga ook ff de rechtervoorschijf los halen en opnieuw op 14Nm zetten. Die trilde gisteren tijdens het testrijden niet maar liep wel wat aan bij het afkoelen, je hoorde "swing swing swing" Daarna piepte alles lekker als ik remde.....zo hoord het dus.
Verwacht dus ook dat ik de rechterschijf wat te strak heb staan, zodat de spanning niet weg kan. 14 Nm is gewoon erg weinig. Heb ook het gevoel dat als de schroefjes en boutjes nieuw zijn je deze eerst een paar keer op spanning moet zetten en weer los moet maken!?
Wel lache, een jaar geleden wist ik wel hoe een remschijf ed. werkte maar nu haal ik alles al uit- en in elkaar binnen korte tijd!

Maar goed, weer ff afwachten wat de schijfjes de komende tijd doen....gewoon hard remmen is volgens mij beter voor het spul dan "bloemkolenstyle langzaam afremmen".

-
- Administrator
Ford onderdelen voor de Volvo gekocht..
Eigenlijk ook wel een beetje verheugd omdat Volvo deze delen niet apart wil verkopen behalve als onderdeel van een groter en duurder geheel..

Eigenlijk ook wel een beetje verheugd omdat Volvo deze delen niet apart wil verkopen behalve als onderdeel van een groter en duurder geheel..
- Wibren V70R
- Syntax Error..
- Type auto: V70R ex-AWD
M'n eerste huis gekocht