Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Moderator: Emiel

Post Reply
martijn.
Syntax Error..
Posts: 531
Joined: 03.12.2007, 20:47
Type auto: S60 T-5
Location: roermond

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by martijn. »

Dat mijn volvo niet echt voorbij komt aan een gechipte Golf V gti.. die 265 pk op de bank bij rica heeft.
rond de 240 kmh kruipt de volvo er voor bij, en dan bedoel ik kruipt.

ps. hij houdt soms in alsof de motor er mee ophoudt.

Ook heeft ie een dip na het overschakelen van de 4 naar de 5.

Ben dus toch niet tevreden :x:
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Johann »

Jongste zoon heeft van z'n oom de Quad van z'n neef gekregen. :eusa_think:

Dit om reden dat neef inmiddels een beetje te groot is voor deze 80 cc Quad.
Jongste zoon is nog erg jong en misschien wel een beetje te jong voor deze Quad en daarbij gebruikten de blagen deze Quad al als een soort hoertje van de Quad club. . :lol:

Affijn, Oudste zoon wou even een stukje op deze Quad rijden en dit ging leuk tot een compleet achterwiel 'm voorbij kwam.. :eusa_doh:

:eusa_clap:
User avatar
Wibren V70R
Syntax Error..
Posts: 971
Joined: 25.04.2008, 01:38
Type auto: V70R ex-AWD
Location: Assen

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Wibren V70R »

en toen was het een trike :lol: :lol:
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Johann »

Verbazing was er al eerder..

Mocht iemand nog een Godzilla T5 willen bouwen in RNC uitvoering voor de nieuwe Volvo modellen zoals de C30T5 en de V70NN 2.5T... Het B5244T5 onderblok is volledig RNC stijl gegoten. Delen voor o.a. de koelwater aansluiting en ook olie aansluitingen van het filter etc. zijn al voorbewerkt alleen de doorgangen zitten nog dicht.

Een 2.4 ltr HPT T5 met R motor drijfstangen en lage compressie 81 mm zuigers.. :eusa_think:

Snap niet dat volvo een dergelijke motor nooit gemaakt heeft.
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Turbobiker »

RNC?
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Turbobiker »

Zelfmoordfazanten in de buurt van Ahaus, had er bijna 2 voor de BBQ...



En een loshangend knipperlicht van de V70. Zo goed zijn die standaard remmen toch niet :?:
Autumn Gold Pearl Metallic...
martijn.
Syntax Error..
Posts: 531
Joined: 03.12.2007, 20:47
Type auto: S60 T-5
Location: roermond

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by martijn. »

Turbobiker wrote:Zelfmoordfazanten in de buurt van Ahaus, had er bijna 2 voor de BBQ...



En een loshangend knipperlicht van de V70. Zo goed zijn die standaard remmen toch niet :?:
Had er originele heldere ingezet en ben die bij een + 200 km/h rit ben ik er 1 compleet kwijtgeraakt :x:
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Johann »

Turbobiker wrote:RNC?
RN zijn de motoren zoals gebruikt vanaf '99. De B5244T5 is ook in die stijl gemaakt. De RNC motoren zijn de motoren die in de C30/S40/V50/C70/V70NN/S80/ST225/Mondeo/S-Max etc. zitten.
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Turbobiker »

martijn. wrote:
Turbobiker wrote:Zelfmoordfazanten in de buurt van Ahaus, had er bijna 2 voor de BBQ...



En een loshangend knipperlicht van de V70. Zo goed zijn die standaard remmen toch niet :?:
Had er originele heldere ingezet en ben die bij een + 200 km/h rit ben ik er 1 compleet kwijtgeraakt :x:
Je zou toch zeggen dat ze er dan juist steviger in gedrukt worden... Heb idd ook een heel stuk hard gereden, maar dat had ik de dag daarvoor al ruim overtroffen, dus waarom ze nu opeens los hangen :?:
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Turbobiker »

Johann wrote:
Turbobiker wrote:RNC?
RN zijn de motoren zoals gebruikt vanaf '99. De B5244T5 is ook in die stijl gemaakt. De RNC motoren zijn de motoren die in de C30/S40/V50/C70/V70NN/S80/ST225/Mondeo/S-Max etc. zitten.
Je bedoelt dus dat je je afvraagt waarom Volvo de boel van te voren al niet open heeft gegooid als het blok er blijkbaar al op ontworpen was?

En zou je werklijk verder kunnen met dat blok? Waar zitten de zwakke punten? Drijfstangen sowieso, maar wat verder nog? Cilinderwanden niet te smal?
Autumn Gold Pearl Metallic...
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Turbobiker »

martijn. wrote: Ben dus toch niet tevreden :x:
Al gebeld? Of hing er ergens anders ook nog iets los?
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by Johann »

Turbobiker wrote:
Johann wrote:
Turbobiker wrote:RNC?
RN zijn de motoren zoals gebruikt vanaf '99. De B5244T5 is ook in die stijl gemaakt. De RNC motoren zijn de motoren die in de C30/S40/V50/C70/V70NN/S80/ST225/Mondeo/S-Max etc. zitten.
Je bedoelt dus dat je je afvraagt waarom Volvo de boel van te voren al niet open heeft gegooid als het blok er blijkbaar al op ontworpen was?

En zou je werklijk verder kunnen met dat blok? Waar zitten de zwakke punten? Drijfstangen sowieso, maar wat verder nog? Cilinderwanden niet te smal?
De R motoren en ook de RNC motoren hebben een boring van 83 mm en bij hogere drukken blijkt dat de cylinderwanden een zwak punt worden. De T5 motoren hebben een boring van 81 mm maar wel in dezelfde "casting" als de motoren met de grotere boring en dus meer "vlees" om de cylinders. RNC motoren zijn er alleen maar met boring 83 mm. Een B5244T5 heeft een boring van 81 mm dus kan dit een mooie basis zijn voor een ouderwetse dikke T5 in het nieuwe jasje.

Wat ik niet snap, als, naar nu blijkt, de techniek gewoon volledig in huis is waarom hebben die simpele Volvo marketing zielen nooit gewoon een echte T5 uitgebracht in de nieuwe modellen.
martijn.
Syntax Error..
Posts: 531
Joined: 03.12.2007, 20:47
Type auto: S60 T-5
Location: roermond

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by martijn. »

Turbobiker wrote:
martijn. wrote: Ben dus toch niet tevreden :x:
Al gebeld? Of hing er ergens anders ook nog iets los?
Nee, nog niet gebeld.
Heb zaterdag de carterventilatie vervangen,was eigenlijk niet nodig achteraf.
Maar had alles los liggen dus toch maar vervangen.
Ook toen de bougies gecheckt en die waren wit en helemaal schoon.
Heb de wastegate 1 hele slag langer gemaakt, maar ik ben helaas ziek thuis dus heb niet meer met de auto gereden om de turbodruk te controleren.

Als dat gebeurd is dan ga ik pas bellen, wat zou de maximale druk zijn die Rica aanhoud bij een "standaard" motor?
User avatar
JCviggen
Dwalende...
Posts: 399
Joined: 01.02.2008, 19:43
Type auto: 850 T-5R

Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd

Post by JCviggen »

:shock:

Image

Je auto in Merkelbeek achterlaten kan ernstige gevolgen hebben :!:
"we like trains" /Angus Young
Post Reply