rond de 240 kmh kruipt de volvo er voor bij, en dan bedoel ik kruipt.
ps. hij houdt soms in alsof de motor er mee ophoudt.
Ook heeft ie een dip na het overschakelen van de 4 naar de 5.
Ben dus toch niet tevreden

Moderator: Emiel
Had er originele heldere ingezet en ben die bij een + 200 km/h rit ben ik er 1 compleet kwijtgeraaktTurbobiker wrote:Zelfmoordfazanten in de buurt van Ahaus, had er bijna 2 voor de BBQ...
En een loshangend knipperlicht van de V70. Zo goed zijn die standaard remmen toch niet
RN zijn de motoren zoals gebruikt vanaf '99. De B5244T5 is ook in die stijl gemaakt. De RNC motoren zijn de motoren die in de C30/S40/V50/C70/V70NN/S80/ST225/Mondeo/S-Max etc. zitten.Turbobiker wrote:RNC?
Je zou toch zeggen dat ze er dan juist steviger in gedrukt worden... Heb idd ook een heel stuk hard gereden, maar dat had ik de dag daarvoor al ruim overtroffen, dus waarom ze nu opeens los hangenmartijn. wrote:Had er originele heldere ingezet en ben die bij een + 200 km/h rit ben ik er 1 compleet kwijtgeraaktTurbobiker wrote:Zelfmoordfazanten in de buurt van Ahaus, had er bijna 2 voor de BBQ...
En een loshangend knipperlicht van de V70. Zo goed zijn die standaard remmen toch niet
Je bedoelt dus dat je je afvraagt waarom Volvo de boel van te voren al niet open heeft gegooid als het blok er blijkbaar al op ontworpen was?Johann wrote:RN zijn de motoren zoals gebruikt vanaf '99. De B5244T5 is ook in die stijl gemaakt. De RNC motoren zijn de motoren die in de C30/S40/V50/C70/V70NN/S80/ST225/Mondeo/S-Max etc. zitten.Turbobiker wrote:RNC?
Al gebeld? Of hing er ergens anders ook nog iets los?martijn. wrote: Ben dus toch niet tevreden
De R motoren en ook de RNC motoren hebben een boring van 83 mm en bij hogere drukken blijkt dat de cylinderwanden een zwak punt worden. De T5 motoren hebben een boring van 81 mm maar wel in dezelfde "casting" als de motoren met de grotere boring en dus meer "vlees" om de cylinders. RNC motoren zijn er alleen maar met boring 83 mm. Een B5244T5 heeft een boring van 81 mm dus kan dit een mooie basis zijn voor een ouderwetse dikke T5 in het nieuwe jasje.Turbobiker wrote:Je bedoelt dus dat je je afvraagt waarom Volvo de boel van te voren al niet open heeft gegooid als het blok er blijkbaar al op ontworpen was?Johann wrote:RN zijn de motoren zoals gebruikt vanaf '99. De B5244T5 is ook in die stijl gemaakt. De RNC motoren zijn de motoren die in de C30/S40/V50/C70/V70NN/S80/ST225/Mondeo/S-Max etc. zitten.Turbobiker wrote:RNC?
En zou je werklijk verder kunnen met dat blok? Waar zitten de zwakke punten? Drijfstangen sowieso, maar wat verder nog? Cilinderwanden niet te smal?
Nee, nog niet gebeld.Turbobiker wrote:Al gebeld? Of hing er ergens anders ook nog iets los?martijn. wrote: Ben dus toch niet tevreden