Turbobiker wrote:Motorscooterrijders met een deadwish...
En laatste verbazing is dat ik als enige Nederlander blijkbaar het schrijven niet heb gekregen dat er structureel iets mis is met de rechter rijstroken op de snelweg en dat die gemeden moeten worden....
Je bent niet de enige, maar volgens mij heeft buiten ons tweeën iedereen die memo gehad.
En over die motormuizen, vorige week was ik in Maastricht op de A2 in de prachtige werkzaamheden die ze daar aan het aanleggen zijn.
We reden dus lekker op ons gemakkie links over de 2 baans rijbaan met versmalde rijstroken. Naast ons zat een bus, waarschijnlijk op de terugweg van Jorettemar.
Achter ons reed een groepje (4) motermuizen kaliber rees, de voorste van het groepje vond het nodig om zijn apparaat tussen ons en de bus te parkeren om te proberen ertussendoor te komen. Maar de buschauffeur en ik dachten beiden

wat resulteerde in een cm of 10 maximaal tussen de rechterbuitenspiegel en de bus

.
Later toen we Maastricht uit waren en de heuvel op reden richting vliegveld Beek zag ik betreffende motormuis met 140+ uitvoegen, over de parkeeplaats scheuren en terug de snelweg op vliegen uitkomend op de meest linker van de 3 banen. Ik vermoed dat deze 'heer' niet zeer gehecht aan het leven was....