Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Moderator: Emiel
- Turbobiker
- La Chouffe
Re: Waar heb jij je vandaag aan verbaasd
Dat Daiko ook aan ET levert... 

Autumn Gold Pearl Metallic...
-
- Administrator
- Type auto: Volvo 850 SC
Gisteren met de familie en een vriend van de oudste zoon naar een kijkavond geweest van het ROC in Hengelo ..
Het ROC zit nu op de locatie van het voormalige Stork complex. Een deel van de staalconstructies van de Stork gebouwen waaronder de voormalige gieterij is destijds blijven staan en de nieuwe school is hier met nieuwbouw in verweven.
Wat een gigantisch gebouw ..
Het gieterij deel is gewoon intact gebleven met bovenloop kranen er nog in. Is zelfs geen nieuw likje verf op de staalconstructie gekomen. Het is nu een sort van promenade geworden met de les lokalen aan weerszijden.
Vervolgens bij werktuigbouw, verspanende kant, wezen kijken. Eerst is het leuk. De jongens, en meisjes, leren op de ouderwetse manier draaien en frezen. Een mooie nieuwe werkplaats met een twintigtal draai en freesbanken en ander gereedschap. Leuk. Goed dat ze het oude ambacht nog leren. Maar iets verder hing een bordje "Werkplaats van de toekomst"
Ik heb er m'n ogen uit gekeken. De kids moesten er leren om te gaan met compleet geautomatiseerde en gerobotiseerde bewerkingscentra en dat waren ook nog niet eens zo maar machientjes maar echt de betere merken met ook nog eens robot laad systemen er naast. Echt geweldig!
Het ROC zit nu op de locatie van het voormalige Stork complex. Een deel van de staalconstructies van de Stork gebouwen waaronder de voormalige gieterij is destijds blijven staan en de nieuwe school is hier met nieuwbouw in verweven.
Wat een gigantisch gebouw ..

Vervolgens bij werktuigbouw, verspanende kant, wezen kijken. Eerst is het leuk. De jongens, en meisjes, leren op de ouderwetse manier draaien en frezen. Een mooie nieuwe werkplaats met een twintigtal draai en freesbanken en ander gereedschap. Leuk. Goed dat ze het oude ambacht nog leren. Maar iets verder hing een bordje "Werkplaats van de toekomst"

Ik heb er m'n ogen uit gekeken. De kids moesten er leren om te gaan met compleet geautomatiseerde en gerobotiseerde bewerkingscentra en dat waren ook nog niet eens zo maar machientjes maar echt de betere merken met ook nog eens robot laad systemen er naast. Echt geweldig!

- Wouter
- Dwalende...
- Type auto: Volvo S70R 019 MT
En, ben je toegelaten? 

-
- Administrator
- Type auto: Volvo 850 SC
Was alleen kijkekijkeniekopuh ..Wouter wrote:En, ben je toegelaten?
- JCviggen
- Dwalende...
- Type auto: 850 T-5R
De audi verbruikt hier in de winter ongeveer even veel benzine als de 850 vroeger op de Ring. ~33.5L/100 km, de boordcomp is vrij optimistisch met z'n 28.8 

"we like trains" /Angus Young
- Turbobiker
- La Chouffe
Hoe ver is het rijden wat je doet?JCviggen wrote:De audi verbruikt hier in de winter ongeveer even veel benzine als de 850 vroeger op de Ring. ~33.5L/100 km, de boordcomp is vrij optimistisch met z'n 28.8
- JCviggen
- Dwalende...
- Type auto: 850 T-5R
Allemaal korte afstanden. Duurt meestal wel anderhalf à 2 weken om een tank leeg te rijden op ~250km.
"we like trains" /Angus Young
- Turbobiker
- La Chouffe
Nu met 'onze' temperaturen loopt mijn wagen de eerste 2-3km ook 1 op 5 (20l), kan me dus voorstellen dat dat bij jullie nog een graadje erger is... .JCviggen wrote:Allemaal korte afstanden. Duurt meestal wel anderhalf à 2 weken om een tank leeg te rijden op ~250km.
Zit me af te vragen waarom mijn lange ritten ook minder zuinig zijn. Waarschijnlijk toch ook de extra luchtweerstand. Scheelt een ruime 5% op een tank, paar procentjes dus bij het opwarmen, maar verbruiksmeter onderweg geeft ook gewoon een hoger verbruik aan. Ook toen ik nog op zomerbanden reed!
- Tim N
- Syntax Error..
- Type auto: Zee Germanz r cummin

"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"
- Emiel
- Super Moderator
- Type auto: S60
- ruubje
- Syntax Error..
- Type auto: Volvo 854 T-5R CY
Yessss! Eeen vw! 

- fearless
- Syntax Error..
Schroefsetje, leuke wieltjes.... Klaar. Nette auto.
En ow ja, setje wielen bijgekocht. Zondag ophalen.
En ow ja, setje wielen bijgekocht. Zondag ophalen.

- schutten
- Dwalende...
- Type auto: s70
2 delig bbs...... 

- Tim N
- Syntax Error..
- Type auto: Zee Germanz r cummin
-schroefset (zaterdag met een beetje geluk)
-wielen (gekocht nog niet thuis)
(maar nu nog op winterbanden)
@Schutten: BBS RS bedoel jij zeker, ben anti RS op VAG hokken. Over een uitgemolken concept gesproken
Nee wat eronder komt is de reden dat ik VAG wil rijden

-wielen (gekocht nog niet thuis)

@Schutten: BBS RS bedoel jij zeker, ben anti RS op VAG hokken. Over een uitgemolken concept gesproken

Nee wat eronder komt is de reden dat ik VAG wil rijden

"In zeeze condishions it iz veery eesie to crash...believe me I tried, and it workz!"