Was een spannend moment wel. Eerst de brandstofpomp laten primen om te checken of de leiding OK is. Daarna de motor rond laten gaan zonder pluggen om de olie een beetje door 't blok te krijgen. Ik had voor de zekerheid de injecteurs ook maar even losgekoppeld ander kan het zijn dat het blok vol benzine loopt.
Ik draaide hat contactslot om en hoor de startermotor maar ik dacht van "nee he..Pakt ie toch niet het vliegwiel niet mee..". Het was al aan 't spoken in mijn hoofd of een 2000 type startermotor wel op een '98 vliegwiel wil..
Toen nog maar eens kijken of de motor wel mee ging en ik zag de nokkenaspoelies vrolijk rond gaan.
Na een minuut tokkelen de Denso's er in gezet, de coilpacks en de injecteurs weer aangesloten en toen toch maar proberen om te started. Sleutel om, cranken maar helemaal niets.. Weer lichte panic, van die adrenaline panic je weet wel , en weer spoken in 't hoofd natuurlijk..
Hm, stekker vergeten? Lijkt me sterk, alles tig keer nagelopen.
Servo gasklep probleem? Ik heb 'm wel horen zoemen.
Misschien een nokkenassensor of een krukhoek sensor? Komen van de orginele motor en deze deed het gewoon..
Kabelbreuk??
....
Maal
....
Maal
....
Hm.. stom.. Laten we even de OBD checken.
Malfunction injector number 1
Malfunction injector number 2
Malfunction injector number 3
Malfunction injector number 4
Malfunction injector number 5
..... (sukkel

)