Race 2 word natuurlijk wel spektakel, maar die zie je niet.

Moderator: Emiel
Lambda waarde verlagen?BenC70ES wrote:Auto afgekeurd wegens te hoge lambdawaarde![]()
Als er nog tips en ideeën zijn?...
Turbobiker wrote:Lambda waarde verlagen?BenC70ES wrote:Auto afgekeurd wegens te hoge lambdawaarde![]()
Als er nog tips en ideeën zijn?...
Genius!Emiel wrote:Turbobiker wrote:Lambda waarde verlagen?BenC70ES wrote:Auto afgekeurd wegens te hoge lambdawaarde![]()
Als er nog tips en ideeën zijn?...![]()
Sjeuzus Lars, Zwitsers bier uit mn neus.
Was slang op de turbo. Heb het een jaar of 3 geleden ook een keer gehad, maar toen de slang naar het gasklephuis. Toen lukte het inderdaad om 3km met pakweg 70km/u te rijden, nu begon de motor te stotteren bij weinig gas en toerental bleef terugvallen bij weinig gas. Leek alleen bij volgas enigzins snelheid te houden. Verbaasde mij ook een beetje, maar had ook geen tijd rustig te experimenteren. Begon wel te vermoedden dat het misschien iets anders kon zijn dan die slang, juist omdat hij zich niet zomaar NA wilde gedragen... Langere aanzuigtraject wat er iets mee te maken kan hebben? Eigenlijk niet. Maar ik ga het ook vandaag niet even nog een keer proberen.Volgende keer geen gas geven. Ligt de slang los maar nog wel aan dan kun je beter op motor vacuüm gaan rijden. Dus geen turbodruk. Op die manier rij je gewoon onder NA omstandigheden en kun je nog makkelijk 120 halen alleen duurt het iets langer.(onder bijna volgas)
Had het 2 weken terug ook. Hij wilde echt nie meer lopen nie. En ik heb het korte traject. Kon nog met veel moeite een tankstation halen.Turbobiker wrote:Even overgekieperd van andere forum.
Was slang op de turbo. Heb het een jaar of 3 geleden ook een keer gehad, maar toen de slang naar het gasklephuis. Toen lukte het inderdaad om 3km met pakweg 70km/u te rijden, nu begon de motor te stotteren bij weinig gas en toerental bleef terugvallen bij weinig gas. Leek alleen bij volgas enigzins snelheid te houden. Verbaasde mij ook een beetje, maar had ook geen tijd rustig te experimenteren. Begon wel te vermoedden dat het misschien iets anders kon zijn dan die slang, juist omdat hij zich niet zomaar NA wilde gedragen... Langere aanzuigtraject wat er iets mee te maken kan hebben? Eigenlijk niet. Maar ik ga het ook vandaag niet even nog een keer proberen.Volgende keer geen gas geven. Ligt de slang los maar nog wel aan dan kun je beter op motor vacuüm gaan rijden. Dus geen turbodruk. Op die manier rij je gewoon onder NA omstandigheden en kun je nog makkelijk 120 halen alleen duurt het iets langer.(onder bijna volgas)
Goede reden om een blok op te bouwen dat 500+ pk aan kan, dus een stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat ik gewoon voet op het gaspedaal moet houden in plaats de wagen direct aan de kant te zetten...Wouter wrote: Ik heb het al 2 x gehad nu en elke keer heb je toch weer het idee dat je motor nu écht dood is.