Johann wrote:t-5Karel wrote:martijn. wrote:Vrijdag naar Fasttech effe een beetje rondneuzen.
Vriend van mijn zijn 2007 Audi S3 krijgt een kuurtje.
Chippie en downpipe aanpassen ( eerste kat. wordt vervangen door dikke bocht)
Volgens de heren 320 pk en 425 nm.
Dat wordt een gezellig daggie.
Iemand nog tips om daar in de buurt naar toe te gaan want moeten daar de hele dag wachten, we worden om 8.30 verwacht.
We hebben alleen de benenwagen

Volgens mij is café''Chez Johann''wel open joh

.Heb begrepen dat die op een steenworp d,r vanaf ligt

Dus omdat het cafe dicht zit krijgen we geen verslag?

Beetje laat maar hier is het verslag.
Vrijdag morgen om 6.00uur weggereden om de Audi S3 bij fasttech te laten aanpassen.
Het schoot allemaal lekker op(GPS 259km/h) waren we binnen 2 uurtjes in Haaksbergen.
Te vroeg dus, dan maar even een beetje rondrijden. We zijn zelfs bij de Dijkstra fabriek voorbij gereden.
Rond 8.15 weer terug naar Fasttech en daar even op de parking gestaan.
Nog effe gekeken of er een niet beveiligde Wifi verbinding

in de lucht zat met mijn telefoon om een beetje te kunnen netten.
Ik vond er 2 waarvan 1 van Fastech (

ze hebben hun eigen naam fout geschreven)
Om 8.30 precies kwam er een dikke Golf V Gti aan met volgens mij Dennis.
We konden gelijk met hem naar binnen en kregen een bak koffie aangeboden.
Even later kwam ook Marco aan (of andersom

)
Rond 9uur ging de S3 de brug op om het Haldex systeem uit te schakelen zodat ie op de voorwielen gerold kon worden.
Hij zou eerst gerold worden om te kijken wat ie standaard zou doen, 285 pk en 409nm standaard

dat is 20 pk meer en 59 nm meer dan standaard?
Daarna ging ie weer de brug op.
De S3 zou ook een dikkere katloze bocht krijgen direct na de turbo, hiervoor zouden ze er een van een GTI gebruiken.
Op het oog zou het passen, ook nog effe een originele dp van een gti naast die van de S3 gelegd.
Dus zagen maar om een flenzs aan de originele dp te lassen.
Marco of dennis ging nog even met de bocht van de GTI proberen op de turbo, en toen schrok ie wel even.
De tussenbak zat in de weg

, dus de bocht van een GTI past niet.
Onder tussen en al een paar koffiepauze's later was het 11~12 uur, en werd de lasser die de bochten maakt gebeld.
Deze had gelukkig vakantie en kwam bijna direct.
In de tussentijd probeerde Marco/Dennis de originele software uit de S3 te halen, 4 laptop's en 4 interfaces later werd besloten de ECU eruit te halen om hem op de printplaat uit te lezen. Zo zegt zo gedaan "NOT" de ECU zit in een beugel met afbreekfouten.
Na een lang overleg met de eigenaar van de S3 (1 second

) werd de beugel om de ECU verwijderd met een slijptol .
De lasser was inmiddels gearriveerd en kon met een stuk 3 inch buis de voorpijp aanpassen zodat deze ook op de S3 zou passen.
De lasser was goed 30 minuten bezig en toen moest ie naar de kapper

, dit was een afspraak die al stond.
Toen hebben dennis/marco de nieuwe software in de ECU geladen.
De lasser kwam na 45 minuten terug en toen ging alles wat sneller.
Uiteindelijk kon de S3 om 16.30 op de bank. De bank gaf 329 pk en 509 nm aan.De 509 nm klopte volgens dennis/marco niet omdat de wielen op dat moment iets geslipt zouden hebben door het snelle opbouwen van de turbo.
Op de site van Fasttech staat een filmpje van de S3 met andere waarde 329pk en 444 nm.
Wat ik vreemd vond is dat ze maar 1 software variant geprobeerd hebben ( het was de eerste S3 die ze deden) en dat ze deze direct goed bevonden.
Op de weg gaat de S3 echt als de brandweer hij trekt in elke versnelling tot de begrenzer, het is niet echt een hardere duw in je rug maar over het hele bereik trekt ie als een gek.
Wel voel ik een dipje rond de 4500-5000 rpm na de 3de versnelling maar dat is minimaal, en bij snel doorschakelen houd ie een fractie in.
De totaal niet technische eigenaar van de S3 merkt/soort het niet.
Om 17.30 vertrokken we met een heel tevreden resultaat naar huis .
Ik mocht terug rijden en toen merkte ik pas het dipje.
De service bij Fasttech is super, alleen hadden ze iets beter voorbereid moeten zijn.
Maar ze hebben het wel heel goed opgelost
