Fotoformaat

Voor (niet technische) vragen, ervaringen etc.

Moderator: Emiel

Post Reply
User avatar
Turbobiker
La Chouffe
La Chouffe
Posts: 3152
Joined: 22.11.2007, 22:12

Fotoformaat

Post by Turbobiker »

Hoe pas je op dit forum het formaat van foto's aan? Of moet ik daarvoor de foto zelf opslaan op bijv. imageshack en daar het formaat aanpassen?
Autumn Gold Pearl Metallic...
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Post by Johann »

Ja...

De [img width=800 height=600] tag werkt hier niet.. :wallb:

Liefst foto op 800x600 formaat posten dus.
Rick.
Newbie
Posts: 9
Joined: 23.11.2007, 10:00
Location: Baarlo
Contact:

Post by Rick. »

Ik heb op een proboards forum een goed werkende resize tool, misschien dat ie hier ook werkt :?:
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Post by Johann »

Ik heb eerder met phpBB2 een forum gehad en hier een tool bij ingebakken. Nadeel is dat het een MOD is en dan heb je kans dat updates in patch formaat de boel weer overschrijven.
Enige andere optie is dan de zogenaamde code changes zelf gaan doorvoeren en dat kan nog wel eens wat hakwerk zijn.

Op SwedeDemon.com ben ik op SMF overgestapt waar het update verhaal een stuk mooier werkt.

phpBB2 verwacht ik echter niet al te veel updates meer van. phpBB3 is inmiddels in final candidate stadium maar zuigt big time, heb het hier lokaal draaien en 't is ronduit traag te noemen.

Dit Nordic forum is ingebakken in een portal software met de naam Orion. Het updaten van deze software is net zo waardeloos als phpBB2 maar 't ziet er verder wel leuk kuit dus ik dacht laten we maar een tijdje zo blijven draaien.

Mocht ik iets leuks tegen komen dan zal ik 't er wel in bakken maar voorlopig even liefst static 800x600 max aanhouden.
Rick.
Newbie
Posts: 9
Joined: 23.11.2007, 10:00
Location: Baarlo
Contact:

Post by Rick. »

Bij proboards vereist het geen hakwerk hoor, is gewoon een scriptje in de global footer.
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Post by Johann »

Is nu een MOD gezet, lijkt wel te werken.
User avatar
Turbo Geek
Dwalende...
Posts: 219
Joined: 02.12.2007, 23:36
Location: Turbo City

Post by Turbo Geek »

Nu we het over foto's hebben heb ik de volgende vraag, is er behoefte aan een nieuw Nordic Turbo Logo/banner ?
Kan me voorstellen dat het wel handig is om deze van tijd tot tijd te wisselen en dus het geheel fris te houden.
Ik maak regelmatig dit soort zaken en doe dit met veel plezier.
Johann
Administrator
Administrator
Posts: 5319
Joined: 09.06.2006, 19:43
Type auto: Volvo 850 SC
Contact:

Re: Fotoformaat

Post by Johann »

Foto formaat is in principe weer vrij bij het nieuwe forum maar hou het a.u.b. netjes.

Persoonlijk zie ik liever niet groter dan 800 x 600. De bekende 2552 x veel foto's gaan wat mij betreft gelijk de ton in tenzij ze achter een link staan.

Signatures mogen wel om en nabij de 800 breed maar hoogte a.u.b beperken tot iets van 125, liever minder.
User avatar
Rudy-M
Syntax Error..
Posts: 672
Joined: 02.10.2008, 19:07
Type auto: C70 T5
Location: Haarlem

Re: Fotoformaat

Post by Rudy-M »

Misschien een idee om foto's en plaatjes groter dan 800 pixels breed tussen de img2 tags te zetten? Is ook wel handig voor de mobiele gebruikers :kid:

Sinds een van de laatste updates doet de img tag niet zoals voorheen, dat is wel jammer.
De grotere foto's worden afgekapt, zeker als je het browservenster niet op volscherm hebt.
Post Reply